Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościJak wymienić wkład lusterka samochodowego?
Jednym z elementów pojazdu, który często ulega uszkodzeniu, jest bez wątpienia lusterko zewnętrzne. Wystaje ono poza obrys karoserii, więc np. na ciasnych parkingach wystarczy chwila nieuwagi, żeby o coś nim zahaczyć. Jeśli dojdzie do zbicia szkiełka, nie musimy martwić się kosztami jego naprawy. Wystarczy wymiana wkładu, która nie jest droga.
Czas czytania: 4 min
Lusterko w samochodzie to element, który umożliwia kierowcy bezpieczną jazdę. Dzięki niemu możemy sprawnie zmieniać pas ruchu, parkować czy podczas wysiadania z samochodu upewnić się, że nic nie nadjeżdża. Szkło jednak nie należy do najtrwalszych materiałów, dlatego o jego uszkodzenie nietrudno. Gdy dojdzie do zbicia tafli, musimy niezwłocznie dokonać naprawy. Jeśli obudowa nie uległa zniszczeniu, a zostało zbite jedynie szkło, koszty nie będą duże.
Czy warto wymieniać całe lusterko?
Wielu kierowców podczas uszkodzenia lusterka decyduje się na jego wymianę w całości. Czy jest to jednak potrzebne? Jeśli uszkodzeniu uległa obudowa, najczęściej jest to jedyne wyjście. Po co jednak wydawać pieniądze w przypadku, gdy problem możemy rozwiązać znacznie taniej, szczególnie że kompletne lusterka zewnętrzne mogą kosztować nawet kilkaset złotych. W przypadku zbicia szkiełka są dwa wyjścia: trzeba wymienić wkład z całą ramką montującą lub jedynie samą taflę szkła. Decydując się na pierwszą opcję, wystarczy wpiąć nową ramkę w obudowę zewnętrzną. Dysponując samym szkiełkiem, musimy najpierw samodzielnie przymocować je w starej ramce za pomocą odpowiedniego kleju do lusterek. W obu przypadkach koszty są niewielkie, a z wymianą każdy powinien poradzić sobie bez problemu.
Samodzielna wymiana
Ramka trzymająca szkiełko jest przymocowana do obudowy lusterka za pomocą zatrzasków. Chcąc wymienić wkład, musimy je bezpiecznie zdemontować w taki sposób, aby żadnego z nich nie wyłamać. Podczas zakupu pamiętajmy o doborze szkiełka pod kątem konkretnego modelu samochodu. Upewnijmy się też, czy lusterka w aucie są podgrzewane.
- Najpierw z jednej strony podważamy szkiełko. Po uwolnieniu wkładu z mocowań usłyszymy charakterystyczny dźwięk. Wystarczy użyć do tego narzędzia o dużej powierzchni, np. szpachelki lub skrobaczki do szyb. Odradzamy korzystanie ze śrubokrętu czy noża, którymi łatwo uszkodzić zatrzaski.
- Jeśli z jednej strony ramka wyszła już z zatrzasków, robimy to samo po przeciwnej stronie.
- Możemy odłożyć narzędzia i dłonią lekko podważyć z boku resztę mocowań.
- Po odskoczeniu wszystkich zatrzasków cała tafla powinna lekko odejść od obudowy. W przypadku podgrzewanego lusterka musimy zdemontować też kable zasilające, które wystarczy odpiąć ze styków.
- Teraz możemy zabrać się do montażu nowego wkładu. Jeśli dysponujemy jedynie samą taflą szkła, musimy ją przykleić do ramki. Gdy mamy już gotowy wkład, rozpoczynamy pracę od wpięcia przewodów i przymocowania szkiełka na dolnych zatrzaskach.
- Na koniec całą powierzchnią dłoni dociskamy lekko lusterko, aby znalazło się w zatrzaskach.
- 90,00 zł
- Szyba
- zapłać później z
Łukasz Żyła
Jego serce bije w rytm silników spalinowych. Początkowo rozwijał swoje motoryzacyjne pasje na dwóch kółkach – głównie crossach, ale z czasem przesiadł się na samochody – m.in. uczestnicząc w amatorskich rajdach samochodowych. Uwielbia ubłocić się podczas wypraw offroadowych, a o formę dba na kortach tenisowych, boiskach do koszykówki oraz stokach snowboardowych. Chętnie dzieli się swoją wiedzą na łamach magazynów dla mężczyzn – motoryzacyjnych, sportowych oraz DIY. Współtworzył takie tytuły jak: „G!YEARRR”, „Galeon”, „AutoF Magazine”.