Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościNajlepsze opony całoroczne w rozmiarze 205/55 R16 na sezon 2017/18
Zakup opon całorocznych to rozsądny wybór dla użytkowników chcących ograniczyć wydatki na eksploatację ogumienia. Sprawdzamy, jakie modele zajęły czołowe miejsca w teście przeprowadzonym przez redakcję magazynu „Auto Bild” na sezon 2017/18.
Czas czytania: 4 min
Metodyka testu
Redaktorzy „Auto Bild” wzięli pod lupę 25 opon całorocznych w popularnym rozmiarze 205/55 R16. Do drugiego etapu testów przeszło tylko 10 opon, które zostały szczegółowo ocenione w czterech kategoriach: przyczepności na nawierzchni ośnieżonej, mokrej i suchej oraz w kontekście ogólnych kosztów.
Miejsce 5: BFGoodrich g-Grip All Season 2
Opona całoroczna BFGoodrich pokazuje, że ostatnie produkty marki wyróżniają się dobrą jakością przy zachowaniu atrakcyjnych cen. Druga generacja modelu g-Grip All Season dobrze spisała się przede wszystkim w testach na nawierzchni ośnieżonej. Rezultaty osiągnięte na jezdni mokrej i suchej można uznać natomiast za zadowalające. Opona BFGoodrich to jedna z najbardziej ekonomicznych w zestawieniu, na co złożyła się nie tylko niska cena, ale i wysoka trwałość, dzięki czemu koszt przejechanego kilometra okazał się bardzo korzystny. Cena za komplet: ok. 1050 zł.
Miejsce 4: Kleber Quadraxer 2
Kleber to kolejny przedstawiciel marek ze średniej półki. Tak jak udaną propozycją zimową tego producenta jest model Krisalp HP3, tak i całoroczny Quadraxer 2 okazuje się brylować w testach, co potwierdza wysokie miejsce osiągnięte w zestawieniu przygotowanym przez „Auto Bild”.
Opona Kleber wyróżniła się przede wszystkim najlepszymi notami uzyskanymi za właściwości jezdne na śniegu oraz nieco gorszymi, ale wciąż satysfakcjonującymi, wynikami przyczepności na jezdni mokrej i suchej. Quadraxer 2 został poza tym doceniony za świetny stosunek ceny do jakości oraz wysoki komfort jazdy. Co ciekawe, zbliżone oceny końcowe modeli Kleber i BFGoodrich to nie przypadek. Obydwie marki należą do koncernu Michelin, a bieżniki ich całorocznych produktów są uderzająco do siebie podobne. Cena za komplet: ok. 1050 zł.
Miejsce 3: Continental AllSeasonContact
Pierwszą trójkę najlepszych opon całorocznych otwiera produkt marki Continental. Model AllSeasonContact jest odświeżoną propozycją i spisał się wzorowo podczas testów na nawierzchni ośnieżonej oraz mokrej. Ponadto wyróżnił się czołowymi wynikami w hamowaniu w różnych warunkach atmosferycznych. Kolejną zaletą opony Continental są niskie opory toczenia przekładające się na ograniczenie zużycia paliwa. Wśród wad wymieniono z kolei relatywnie wysoką cenę i tylko zadowalającą trwałość. Cena za komplet: ok. 1250 zł.
Miejsce 2: Michelin CrossClimate+
Michelin, projektując swoje opony, zwraca baczną uwagę na ich trwałość, dlatego i w tym elemencie model CrossClimate+ został szczególnie doceniony przez redakcję „Auto Bild”. Dodatkowo Michelin zasłużył na pochwałę za najkrótsze drogi hamowania na nawierzchni mokrej i suchej. Wśród wad wymieniono przede wszystkim gorsze zachowanie opony na jezdni ośnieżonej. Cena za komplet: ok. 1400 zł.
Zwycięzca testu: Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
Zwycięzcą testu jest opona marki Goodyear. Model Vector 4Seasons Gen-2 przekonał do siebie najlepszymi właściwościami jezdnymi ze wszystkich testowanych modeli, z mocnym naciskiem na wzorowe wyniki osiągnięte na nawierzchni ośnieżonej i mokrej. Goodyear uzyskał także dobre rezultaty, biorąc pod uwagę pomiar oporów toczenia, co przełożyło się na niskie zużycie paliwa i wysoki komfort jazdy. Jako jedyną wadę wskazano natomiast przeciętną trwałość. Cena za komplet: ok. 1300 zł.
Paweł Szyszka
Współtwórca i redaktor serwisu Strefatestow.pl, na łamach którego recenzuje najnowsze modele aut i gadżetów. Współpracownik magazynu Flota Auto Biznes. Miłośnik sprzętu nagłaśniającego, specjalista w dziedzinie wygłuszania aut i montażu instalacji car audio. Z wykształcenia ekonomista, dlatego ceni sobie oszczędną jazdę. Pasjonat sportów zimowych, a w szczególności narciarstwa, którego jest instruktorem.