Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościSłodkie gadżety firmowe – czy słono za to zapłacimy?
Ważną rolą w budowaniu wizerunku każdej firmy jest marketing, a jego nieodłączny element stanowią gadżety firmowe. Wiele firm umieszcza swoje logo na kubkach, długopisach, ekotorbach czy notesach. Obecnie znak firmowy można zamieścić na niemal każdym produkcie – również słodyczach. Czy warto inwestować w obrandowane cukierki czy czekoladki?
Czas czytania: 5 min
Dlaczego warto wybrać słodkie gadżety firmowe?
Zdecydowana większość ludzi lubi słodkości, niezależnie od wieku, warto więc wybrać je na nasz firmowy gadżet. Obdarowanie słodkim przysmakiem sprawi, że przyciągniemy uwagę potencjalnych odbiorców, którzy podświadomie zaczną kojarzyć naszą markę z przyjemnością. Słodkie gadżety wysyłane do nowych klientów mogą stać się zachętą do podjęcia stałej współpracy, zaś podarowanie ich dotychczasowym kontrahentom często odbierane jest jako miły gest podtrzymujący relacje.
Jak to ugryźć?
Słodkie gadżety mogą być wysyłane wraz z produktem firmy, z dokumentami albo stanowić miły dodatek powitalny w postaci miseczki krówek lub wykwintnych czekoladek z logo firmy ustawionych dla klientów na przykład na blacie recepcji czy w poczekalni. W roli słodkiego gadżetu elegancko i wyjątkowo będą prezentowały się malutkie słoiczki z miodem mające etykietę z logo firmy czy cukierki w pudełkach ze spersonalizowanym nadrukiem. Opatrzone taką otoczką słodkości doskonale sprawdzą się jako upominek w okresie świątecznym, wysłane wraz z życzeniami pomogą zbudować i pielęgnować dobre relacje z klientem. Ciekawym rozwiązaniem mogą być także hostessy rozdające słodycze z firmowym logo, pomysł świetnie sprawdzi się zwłaszcza na początkowym etapie istnienia firmy lub przy okazjach jubileuszowych.
Koszt słodkich gadżetów firmowych
Za wspomniane wyżej słodkości będziemy musieli zapłacić w granicach od kilku do kilkudziesięciu złotych za sztukę. Nie jest to wysoka cena za tego typu gadżety, gdyż korzyści zwykle przekroczą koszty związane z ich zakupem. Usługę wykonywania gadżetów reklamowych oferuje wiele firm, bez trudu znajdziemy ofertę korzystną oraz dostosowaną do naszych potrzeb. Ceny za jeden słoiczek miodu wahają się od około 4 do kilkunastu złotych – w zależności od pojemności i zamówienia. Im więcej sztuk zamawiamy, tym cena będzie niższa. Taniej zapłacimy za krówki – ich cena waha się w granicach 30 zł za kilogram, co daje nam około 45 groszy za sztukę. Wspaniale prezentują się czekoladki w pudełkach, ich koszt jest najwyższy i wyniesie nas około 30 zł za opakowanie, z powodzeniem spełnią rolę eleganckiego prezentu, do którego można dołączyć kartkę z życzeniami lub krótką ofertę firmową.
Jak to działa?
Słodkie gadżety wywołują pozytywne, związane z przyjemnością skojarzenia promowanej marki, to już wiemy. Skuteczność gadżetów związana jest także z faktem, że klienci lubią dostawać coś w prezencie, nawet jeśli jest to jedynie symboliczna rzecz w formie słodkiego drobiazgu jak słoiczek miodu czy pudełko czekoladek. Takie upominki potrafią zdziałać marketingowe cuda, a fakt otrzymania takiego drobiazgu niejednokrotnie przekazywany jest dalej, co sprawia, że grono odbiorców marki jeszcze bardziej się powiększa. Logo umieszczone na opakowaniu łatwo wpada w oko, dzięki czemu firma staje się widoczna, a konsumenci zapamiętują nazwę przedsiębiorstwa.
Wybierając słodki gadżet, możemy kupić zwyczajne krówki opatrzone ciekawym hasłem reklamowym albo zdecydować się na dedykowane czekoladki – istnieje wtedy szansa, że klient skojarzy naszą markę z genialną kompozycją chili i czekolady albo innym nietypowym smakiem zapadającym w pamięć. Wybór gadżetu najlepiej dostosować do rodzaju firmy i oferowanych usług. W salonie kosmetycznym, spa czy poradni najlepiej sprawdzą się krówki lub czekoladki z wyraźnym logo widocznym na papierkach. Jeśli swoje słodkie gadżety wykorzystujemy jako upominki dla klientów, zdecydowanie lepiej będą prezentowały się bardziej efektowne słodkości jak cukierki w pudełkach z dołączonym liścikiem, ręcznie robione czekoladki czy fantazyjne słoiczki z miodami zawierające etykietę dostosowaną do konkretnego kontrahenta.
Nie tylko dla klientów
Kwestią, o której warto wspomnieć, jest dodatkowe przeznaczenie gadżetów reklamowych. Poza wspomnianymi prezentami dla klientów firmy słodkie upominki z logo idealnie nadają się do uczczenia ważnych firmowych wydarzeń. Mogą być podawane podczas uroczystości jubileuszowych i imprez firmowych. Świetnie nadają się do reklamowania firmy na targach i podczas konferencji. Niedocenianym pomysłem jest także obdarowywanie słodkimi gadżetami pracowników firmy. Upominek z logo zwiększa poczucie przynależności i identyfikacji z firmą oraz podwyższa zadowolenie pracowników.
Słodkie gadżety reklamowe mają wiele zastosowań, idąc z duchem czasu, można je również rozdawać w konkursach przeprowadzanych na Facebooku czy Instagramie. Istnieje wiele opcji zastosowania gadżetów, każdy z nich daje efekt zwiększenia popularności marki, wpływa na jej lepszą rozpoznawalność, sprawia, że biznes przestaje być anonimowy, a z czasem można dostrzec zwiększenie zainteresowania ofertą dobrze zareklamowanej w ten sposób firmy.
Agnieszka Banasiak
Pasjonatka nowych technologii, gadżetów i multimediów. Typ porządkujący - od zawsze uwielbia wszelkie tematy związane z organizacją pracy własnej. Ma słabość do gadżetów, programów i aplikacji, które ułatwiają pracę zawodową. Specjalizuje się w tworzeniu materiałów promocyjnych (scenariusze do filmów szkoleniowych, artykuły branżowe) dla firm z branży transportowej, energetycznej, przemysłowej oraz producentów suplementów diety.