Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościWalizka z chowanymi kółkami
Odkąd rynek zdominowały walizki na kółkach, podróż stała się łatwiejsza. Dziś trudno sobie wyobrazić przemieszczanie się po dworcach czy lotniskach z ciężkim bagażem dźwiganym w ręce. Choć takie walizki zdecydowanie ułatwiają podróż, mogą ją też znacznie skomplikować, gdy kółka się popsują.
Czas czytania: 4 min
Dziś nawet najtańsze torby z supermarketów mają przytwierdzone kółka. Montuje się je zarówno w walizkach o rozmiarze XXL, plecakach, jak i niewielkich torbach kabinowych, których także nikomu nie chce się już nosić. Nie zawsze jednak poruszamy się z walizką po marmurowych, gładkich podłogach. Są momenty, gdy kółka mogą nam przeszkadzać, zwłaszcza w przypadku mniejszej torby czy plecaka, które chcemy nieść w ręku czy na ramieniu po wyboistej drodze lub po schodach. Chcielibyśmy się ich także pozbyć na lotnisku, kiedy nasz bagaż bez ceregieli wrzuca się do samochodów transportowych, a następnie na taśmę bagażową. Pourywane kółka od walizek i rozpacz w oczach podróżujących to częsty widok.
Walizki z chowanymi kółkami
Jak sobie poradzić w przypadku, gdy po awarii kółka ciężką walizkę przyjdzie nam nosić w rękach? Aby rozwiązać ten problem, producenci bagażu zaproponowali modele z wymiennymi kółkami, jak w modelu Dakine Split Roller, który nawet samemu można szybko naprawić. Pojawił się też całkiem nowy i rewolucyjny patent, czyli walizka z chowanymi kółkami. Wprawdzie nie jest on jeszcze popularny i można go znaleźć tylko w niektórych luksusowych modelach marek Samsonite, American Tourister czy Heys, jednak wszystko wskazuje na to, że wkrótce się upowszechni. A na czym polega? Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku lub rączki kółka automatycznie się chowają. W ten sposób są zabezpieczone przed urwaniem się lub złamaniem. Drugą i częściej spotykaną opcją, stosowaną w walizkach i plecakach miękkich, jest możliwość ich zakrycia materiałową kieszonką. Jest to jednak raczej zabezpieczenie przed zabrudzeniem odzieży.
Walizki kabinowe
Opcja chowania kółek pojawia się coraz częściej w walizkach kabinowych. To bardzo przydatne, gdy walizka jest dokładnie mierzona przed wejściem do samolotu i każdy dodatkowy centymetr mógłby spowodować zatrzymanie jej przez kontrolę. Także podczas umieszczania jej na półce w samolocie czy w pociągu nie trzeba się martwić, że kółka o coś zahaczą albo walizka się nie zmieści. Wiadomo przecież, że im mniej wystających i narażonych na uszkodzenia elementów, tym lepiej. Jeśli więc szukamy walizki kabinowej z chowanymi i zarazem blokowanymi kółkami, warto zwróć uwagę na wykonany z tworzywa ABS model Monza, dostępny w wielu kolorach. Walizka mimo niewielkiego rozmiaru jest bardzo pakowna. A co najważniejsze, można w niej układać ubrania z obu stron. W środku znajduje się przegroda na zamek z pasami do unieruchamiania zawartości. Bezpieczeństwo bagażu zapewnia zamek szyfrowy. Monza kosztuje 288 zł.
Plecak-walizka
Są podróże, w które praktyczniej udać się z plecakiem, ale wielu z nas już wie, jak potrafi być ciężki i niepraktyczny. Dlatego w sprzedaży pojawia się coraz więcej plecaków na kółkach. Ale co zrobić, gdy po pokonaniu błotnistej drogi musimy przerzucić go na plecy? Wówczas przyda się opcja z chowanymi kółkami, tak jak w walizce Hama All Out Bolton, która zamienia się w plecak po wyciągnięciu szelek. Przed ewentualnym zabrudzeniem ubrania chroni wówczas osłona kółek. Taki plecak kosztuje 369 zł. Podobne rozwiązanie zastosowano w modelu Est 1907, który ma zarówno praktyczny uchwyt do ciągnięcia, więc może pełnić funkcję walizki, jak i wygodne uchwyty oraz zasłaniane klapką kółka, aby spełniać funkcję torby. Wymiary walizki pozwalają używać jej jako bagażu podręcznego i są zgodne z wymaganymi przez linie lotnicze. Cena: 58 zł.
Nawet najlepsza walizka okazuje się nieprzydatna, kiedy ma wyrwane lub ułamane kółka. Wydaje się wówczas jeszcze trudniejsza do transportu i pozornie cięższa. Dlatego wybierając opcję z chowanymi kółkami, mamy pewność, że walizka wróci do nas w nienaruszonym stanie, a my nie będziemy musieli się martwić, jak ją dalej przenosić.
Agata Misiurewicz-Gabi
Dziennikarka, historyk sztuki i pedagog. Pracowała w 1 programie TVP w Telewizji Edukacyjnej i Teleexpresie. Autorka programów poświęconych sztuce i gwarom polskim. W magazynie „Prestige House” pisała na temat współczesnych tendencji w sztuce i designie. Uwielbia sport, zwłaszcza gimnastykę, balet, sztukę i zwierzęta.