We care about your privacy
By using cookies and related technologies, as well as by processing your data, we can better adapt the displayed content to your needs.By giving your consent to the storage of information on your terminal equipment or to the access to information and the processing of data, including in the sphere of profiling, market, and statistical analysis, you will be able to even more easily find on Allegro exactly what you are searching for and what you need.The controllers of your data will be Allegro, as well as some partners we cooperate with.
Easier use of our sites, presenting and measuring personalized content and ads, creating statistics, and functionality improvement.The consent is voluntary. You can withdraw it at any time or renew it in Cookie settings on the home page. Withdrawal of your consent does not affect the lawfulness of processing performed before the withdrawal.
Cookie PolicyPrivacy Protection PolicyZa pomocą tej opcji wybierzesz rynek sprzedaży – Polskę (allegro.pl), Czechy (allegro.cz) lub Słowację (allegro.sk). Dzięki temu możesz przeczytać artykuł w swoim języku na temat zasad, które obowiązują na zagranicznym rynku. Jeśli interesują Cię artykuły w innych językach – kliknij tutaj.
Co zrobić, aby moje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart!
Poznaj warunki, które trzeba spełnić, aby Twoje oferty były wyróżnione ikoną Allegro Smart! To dla Ciebie szansa na większą sprzedaż.
Zależy nam na tym, aby kupujący mieli najlepsze doświadczenia podczas korzystania z usługi Allegro Smart! Dlatego przygotowaliśmy warunki, które musisz spełnić, aby Twoje oferty były wyróżnione ikoną Allegro Smart!
Kupujący zobaczą oznaczenie na liście ofert i produktów, na stronach samych ofert i produktów oraz w formularzu opcji dostawy podczas płatności za zakupy.
Warunki dotyczące sprzedaży są takie same dla kont firmowych i zwykłych, natomiast warunki dotyczące ofert są inne dla kont zwykłych i firmowych.
Warunki dotyczące sprzedaży
Możesz uzyskać oznaczenie Smart!, gdy spełniasz przynajmniej jeden z poniższych warunków:
- poziom jakości sprzedaży na Twoim koncie jest wyższy niż Neutralny lub co najmniej Neutralny na wszystkich Twoich kontach lub
- masz co najmniej 5 unikalnych pozytywnych ocen transakcji (łapek w górę) w ciągu ostatnich 12 miesięcy oraz masz średnią ocen sprzedaży na poziomie co najmniej 98% lub
- masz tytuł Super Sprzedawcy.
Dodatkowo:
- zadbaj o poprawną obsługę adresów mejlowych kupujących w systemie do zarządzania sprzedażą, z którego korzystasz oraz upewnij się, że są poprawnie przekazywane do firmy logistycznej – dowiedz się więcej na ten temat
- terminowo reguluj opłaty za usługi Allegro
- zadbaj o zgodność Twoich ofert z regulaminem Allegro i nie składaj kupującym propozycji zakupów poza Allegro.
Warunki dotyczące ofert (konta firmowe)
Utwórz warunki zwrotu przedmiotu i dodaj je w ofertach. Podaj w tych warunkach adres zwrotu na terenie Polski, jeśli:
- wysyłasz produkty z Polski oraz
- oferujesz dostawę na terenie Polski.
W zakładce Ustawienia dostawy ustaw prawidłowe wartości dla metod dostawy, z których korzystasz.
Udostępnij w swoich ofertach:
- co najmniej 3 metody dostawy do punktów odbioru lub automatów paczkowych z listy metod kwalifikujących, w tym Allegro One (Punkt, Box) lub Allegro One (Punkt, Box, Kurier) oraz
- co najmniej 2 metody dostawy do drzwi z listy metod kwalifikujących.
Gdy sprzedajesz produkty, których nie można umieścić w automacie paczkowym lub punkcie odbioru – Twoje oferty również mogą być Smart! Jest to możliwe, gdy udostępniasz tylko jedną metodę dostawy do drzwi z listy metod kwalifikujących, a produkt z tej oferty spełnia co najmniej jeden z warunków:
- jeden z wymiarów produktu w opakowaniu przekracza 120 cm
- wystawiasz ofertę z tym produktem w kategorii Opony i felgi
- produkt z tej oferty wysyłasz z zagranicy jedną z metod z tej listy.
Dotyczy to tych ofert, w których nie udostępniasz dostaw do automatów paczkowych i punktów odbioru.
Metody dostawy do drzwi
- Allegro One (Punkt, Box, Kurier)
- Allegro Kurier DPD
- Allegro Kurier DHL
- Allegro Kurier Pocztex lub Allegro Przesyłka polecona lub Allegro MiniPrzesyłka
- Allegro Kurier UPS.
Metody dostawy do punktu odbioru lub automatu paczkowego
- Allegro One (Punkt, Box) lub Allegro One (Punkt, Box, Kurier) – warunek konieczny
- Allegro Paczkomaty InPost
- Allegro Odbiór w Punkcie ORLEN Paczka lub Allegro Automat ORLEN Paczka
- Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup
- Allegro Odbiór w Punkcie UPS
- Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex lub Allegro Automat Pocztex
- Allegro Odbiór w Punkcie DHL lub Allegro Automat DHL POP BOX.
Warunki dotyczące ofert (konta zwykłe)
Utwórz warunki zwrotu przedmiotu i dodaj je w ofertach. Podaj w tych warunkach adres zwrotu na terenie Polski, jeśli:
- wysyłasz produkty z Polski oraz
- oferujesz dostawę na terenie Polski.
Udostępnij w ofertach metodę Allegro Paczkomaty InPost z płatnością z góry.
- Udostępniaj numery przesyłek dla co najmniej 50% wszystkich zamówień. Pamiętaj jednak, że numer przesyłki powinien być wprowadzony w deklarowanym w ofercie czasie wysyłki.
- W zakładce Ustawienia dostawy ustaw prawidłowe wartości dla metod dostawy, z których korzystasz.
Wysyłasz do Polski z zagranicy?
Zobacz, co zrobić, żeby Twoje oferty były oznaczone ikoną Allegro Smart!
Ważne informacje
- Allegro Smart! nie jest dostępne dla ofert aptek i ofert ogłoszeniowych.
- Pamiętaj, aby ustawić cenniki dostawy w taki sposób, aby koszt dostawy dla transakcji z wieloma przedmiotami nie przekroczył 100 zł. W przeciwnym razie dostawa nie będzie realizowana w ramach usługi Allegro Smart!
- Bezpłatny zwrot zrealizujesz tylko wtedy, gdy klient zgłosi go za pomocą formularza zwrotu na jego koncie Allegro.
Sprawdź szczegółowy spis warunków i dobrych praktyk.
Allegro Smart! a zakupy w różnych ofertach
Jeśli klient w jednej transakcji kupi od Ciebie kilka przedmiotów z różnych ofert i wybierze tę samą metodę dostawy – na przykład Allegro Kurier DPD w jednej ofercie oznaczoną logiem Allegro Smart, a w jednej nie – to dostawa zamówienia zostanie zrealizowana w ramach Allegro Smart!.
Jeśli natomiast klient wybierze dwie różne metody dostawy – na przykład Allegro Kurier DPD z oznaczeniem Allegro Smart! i Kurier DPD – to zamówienie nie zostanie zrealizowane w ramach Allegro Smart!
Przykład
Klient chce kupić u Ciebie buty i koszulkę. W ofercie z koszulką dostępna jest darmowa dostawa do Paczkomatu w ramach Allegro Smart!, a w ofercie z butami standardowa metoda dostawy do Paczkomatu za 10,99 zł. Jeśli klient kupi oba przedmioty w jednej transakcji, to skorzysta z darmowej dostawy Allegro Smart!
Z kolei jeśli wybierze dla jednego przedmiotu dostawę do Paczkomatu w ramach Allegro Smart!, a dla drugiego wybierze Kuriera DPD – wówczas nie skorzysta z darmowej dostawy Allegro Smart!