Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościW panelu Jakość mojej sprzedaży znajdziesz szczegółowe informacje o tym, jak dobrym sprzedającym jesteś. Pokazujemy w nim obszary, które wpływają na jakość sprzedaży na Allegro oraz szczegółowe wskaźniki, dzięki którym dowiesz się, jak sobie radzisz.
Jak to działa
Zbieramy dla Ciebie dane na temat pięciu obszarów dotyczących Twojej sprzedaży na Allegro. Każdy z nich składa się z określonych miar, czyli czynników mających wpływ na jakość w danym obszarze.
Na przykład: w obszarze Realizacja zamówień znajdziesz miary dotyczące transakcji z uzupełnionym numerem przesyłki, dostawy w terminie czy liczby zrealizowanych zamówień.
Ze wspomnianymi miarami porównujemy dane na temat Twojej działalności na Allegro. Sprawdzamy też, jak Ci idzie w porównaniu z innymi sprzedawcami. Wyniki w czytelny sposób pokazujemy Ci na stronie. Informacje są spersonalizowane, zatem dotyczą wyłącznie konta, z którego korzystasz i nie są prezentowane publicznie.
Dane są przeliczane codziennie i uwzględniają ostatnie 30 dni. Dzięki temu zawsze masz dostęp do aktualnych informacji o Twoich wynikach za cały miesiąc. Zwróć jednak uwagę, że wyniki wskazują stan na poprzedni dzień.
Co znajdziesz w panelu
Porównanie
Informacja jak Twoja jakość wypada w porównaniu z innymi sprzedającymi na Allegro. Dowiesz się tutaj ilu sprzedawców ma lepszą lub gorszą jakość, niż Ty.
Miara
Szczegółowy wskaźnik, który prezentuje Twoje dane związane z konkretnym zakresem działalności na Allegro.
Obszar
Wszystkie miary grupujemy w obszary tematyczne. Na stronie znajdziesz 5 obszarów:
- Oceny od kupujących
- Obsługa klienta
- Atrakcyjność oferty
- Realizacja zamówień
- Przestrzeganie regulaminu
Wynik
Informacja jak sobie radzisz w ramach danej miary. Wyniki prezentujemy w ramach 6 stopniowej skali oraz w postaci liczby uzyskanych punktów (w stosunku do maksymalnej liczby, którą możesz zdobyć).
- Super +
- Super
- Dobry
- Neutralny
- Wymaga poprawy
- Nieakceptowalny
Przy miarach bez punktów mogą się pojawić następujące statusy:
- Nieoceniany - jeśli aktualnie nie badamy danej miary
- Zapowiadamy - jeśli miarę wprowadzimy w przyszłości
- Brak danych - jeśli nie mamy odpowiednich danych (na przykład brak poleceń od kupujących na Twoim koncie)
- Polecenia od kupujących: 100
- Zadowolenie kupujących: 170
- Numery przesyłek uzupełnione w terminie: 200
- Śledzenie statusu przesyłek: Zapowiadamy
- Dostawa w terminie: Zapowiadamy
- Zrealizowane zamówienia: 50
- Utworzone dyskusje: 50 / Terminowe odpowiedzi w dyskusjach: 20 i Średni czas odpowiedzi w dyskusjach: 30
- Nierozwiązane dyskusje: 10
- Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów: 20
- Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów: 70
- Obrót: 50
- Konto firmowe: 30
- Procent ofert z numerami identyfikującymi produkty: 60
- Procent ofert z Allegro Smart!: 50
- Procent ofert z wysyłką w 24 godziny: 30
- Metody dostawy - odbiór w punkcie: 30
- Metody dostawy - dostawa z Allegro: 20
- Aktywność w akcjach sprzedażowych: 30
- Aktywne kanały płatności: 30
Opis wyniku
Krótki komentarz tekstowy dotyczący Twojego wyniku. Dzięki niemu dowiesz się, na co zwrócić uwagę, aby uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki.
Opis miary i informacja o progach
Kiedy jesteś w panelu, kliknij na ikonę ze znakiem zapytania, a dowiesz się co konkretnie oznacza miara i jak ją liczymy.
W czym pomagają dostępne dane
Dzięki wiedzy o obszarach, które wpływają na jakość sprzedaży i czytelnym informacjom jak Ci idzie w każdym z nich, możesz zawsze trzymać rękę na pulsie i świadomie rozwijać swój biznes.
Wystarczy rzut oka, a sprawdzisz w czym radzisz sobie świetnie, ale i nad czym warto jeszcze popracować. Dane pomogą Ci kontrolować wszystkie te elementy, które wpływają na Twoją renomę jako sprzedawcy na Allegro.
Dlaczego warto korzystać z panelu i dążyć do najlepszych wyników
Kupujący lubią wysoki standard obsługi, poczucie bezpieczeństwa transakcji i dodatkowe korzyści. Dlatego szukają atrakcyjnych ofert i zaufanych sprzedających. Jeśli odpowiesz na ich oczekiwania, to z pewnością zainteresują się Twoją ofertą i docenią wysoką jakość sprzedaży - a dzięki danym dostępnym w panelu kontrola nad jakością jest łatwiejsza, niż kiedykolwiek.
Im lepszym sprzedającym jesteś, tym więcej nowych Klientów przyciągasz i budujesz z nimi coraz lepsze relacje. Ich zadowolenie sprawia, że chętniej kupują właśnie u Ciebie oraz polecają Cię innym.
Ponadto końcowa ocena Twojej jakości sprzedaży, którą widzisz w panelu, wpływa na pozycję Twoich ofert w trafności.
Pytania i odpowiedzi dotyczące bardziej szczegółowych zagadnień
Przy wszystkich miarach w panelu wyświetlamy podpowiedzi. Wskazówki, jak możesz poprawić swój wynik, znajdziesz też w artykułach.
Dodawanie i odejmowanie punktów w ramach panelu
W ramach panelu Jakość mojej sprzedaży możemy w wyjątkowych sytuacjach dodawać lub odejmować punkty. Dotyczy to sytuacji, w której sprzedawca zgłosił reklamację na nasze działania (na przykład zakwestionował powód usunięcia jego oferty) - w sytuacji kiedy uznamy reklamację, dodamy punkty do miary, której dotyczyła reklamacja. W ramach obszaru Przestrzeganie Regulaminu natomiast, możemy odejmować punkty za poważne lub powtarzające się naruszenia Regulaminu Allegro.
Rozwijaj swój biznes z Akademią Allegro
Dowiedz się, co wpływa na jakość Twojej sprzedaży na Allegro. Zobacz kurs, w którym omawiamy panel jakości sprzedaży oraz czynniki, które bierzemy pod uwagę w ocenie jakości. Przejdź do kursu.