Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Regulamin usługi One Fulfillment by Allegro obowiązujący od 23 maja 2024 r
Poprzednie wersje Regulaminu znajdziesz tutaj.
Definicje:
Dzień Kwalifikacji - data dokonywania przez Spółkę oceny kryteriów umożliwiających skorzystanie z Usługi, o których mowa w art. I ust. 1 i 2 poniżej.
Dostawa – usługa pocztowa lub przewozowa świadczona przez Dostawcę w związku z Usługą, na terytorium Polski, na warunkach wskazanych w regulaminach poszczególnych Dostawców;
Dostawca – profesjonalny podmiot świadczący usługi pocztowe lub przewozowe;
Konto Fulfillment (Konto Techniczne) – konto zarejestrowane w ramach Allegro, umożliwiające korzystanie wyłącznie z Usługi, niezależne od dotychczas zarejestrowanych Kont Sprzedającego;
Kupujący – podmiot, który dokonał zakupu Towaru;
Magazyn – budynek lub część budynku przeznaczona do magazynowania Towarów, zarządzana i obsługiwana przez Spółkę w celu świadczenia Usługi;
Przesyłka – odpowiednio opakowany Towar przeznaczony dla Kupującego, będący przedmiotem Dostawy; Sprzedający – podmiot korzystający z Usługi;
Towar – Towar w rozumieniu Regulaminu Allegro z wyłączeniem praw i usług;
Tryb Roboczy - uzgodnienia dokonywane pomiędzy Spółką a Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej:
a. dla Sprzedającego - z adresu i na adres e-mail wskazany w ustawieniach Konta Fulfillment
b. dla Spółki - z adresu i na adres e-mail onefulfillment@allegro.pl;
Usługa – świadczona na warunkach określonych w niniejszym regulaminie usługa oferowana przez Spółkę Sprzedającym, polegająca w szczególności na obsłudze magazynowej oraz organizowaniu Dostawy, jak również na obsłudze zapytań Sprzedających i Kupujących. Przedmiotowa Usługa wchodzi w skład Usługi Kompleksowej świadczonej na rzecz Sprzedających przez Spółkę o której mowa w Regulaminie Allegro;
Zamówienie – objęty Usługą Towar zakupiony przez Kupującego w ramach Oferty.
I. Zasady ogólne korzystania z Usługi
- Z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej Usługa może zostać udostępniona przez Spółkę Sprzedającym spełniającym łącznie następujące kryteria:
a. oferowanie Towarów zgodnych z panującymi trendami sprzedażowymi występującymi w kategoriach Allegro, w tym sezonowością, unikalnością Towarów, potencjałem sprzedażowym Towarów, rozpoznawalnością i częstotliwością wyszukiwania Towarów przez Kupujących, atrakcyjnością cen, jakością Towaru, posiadanych przez Towar odpowiednich atestach, okresem gwarancji, liczbą Towaru w ramach Oferty, jakością opisu, zdjęć, szablonu Oferty, wartością produktów dodanych do Oferty w ramach gratisu; b. posiadanie statusu zarejestrowanego i aktywnego podatnika VAT w Polsce potwierdzonego poprawnym numerem identyfikacji podatkowej wykazanym na tzw. Białej Liście podatników VAT.
W przypadku spełnienia wymogów, o których mowa w ust. 1 powyżej, Sprzedający może zarejestrować Konto Fulfillment.
Udostępnienie Usługi odbywa się po akceptacji regulaminu.
Usługą objęte są wyłącznie Towary odpowiadające charakterowi Usługi, zgodne z instrukcjami udostępnionymi przez Spółkę, w tym w szczególności spełniające łącznie następujące kryteria:
a. masa jednostkowa Towaru lub Towarów wraz z opakowaniem będących przedmiotem jednej Oferty (zestawu) oznaczonego pojedynczym identyfikacyjnym kodem kreskowym numer GTIN (na przykład EAN, ISBN, ISSN) wynosi nie więcej niż 17,7 kg;
b. maksymalne wymiary Towaru lub Towarów wraz z opakowaniem będących przedmiotem jednej Oferty (zestawu) oznaczonego pojedynczym identyfikacyjnym kodem kreskowym wynoszą 600 x 400 x 320 (mm) (głębokość x wysokość x szerokość); w razie sporu co do wymiarów, w szczególności w przypadku Towarów o nieregularnym kształcie, decydują dane wynikające z pomiaru dokonanego przez Spółkę (z dopuszczalnym błędem pomiarowym do 4 mm w każdej z mierzonych płaszczyzn);
c. maksymalna objętość Towaru lub Towarów wraz z opakowaniem będących przedmiotem jednej Oferty (zestawu) wynosi nie więcej niż 76,8 litrów;
d. Towary nie podlegają wyłączeniu zgodnie z listą produktów zakazanych, stanowiącą Załącznik nr 1 do Regulaminu Allegro lub z innych powodów zgodnie z instrukcjami udostępnionymi przez Spółkę, w tym ze względu na ich kwalifikację jako produkt niebezpieczny;
e. są nowe i posiadają prawidłowy, pochodzący z legalnego źródła, czytelny i skanowalny numer GTIN (na przykład EAN, ISBN, ISSN), który w sposób jednoznaczny identyfikuje Towar; w przypadku, gdy uszkodzenie opakowania nie pozwala na zeskanowanie numeru GTIN Towaru a numer ten można odczytać, Allegro zapewni nową etykietę i naliczy opłatę za rozbieżność w wysokości wskazanej w Cenniku;
f. data ważności Towaru w chwili jego przyjęcia do Magazynu (ilekroć w niniejszym regulaminie mowa o chwili przyjęcia Towaru do Magazynu oznacza to moment uwzględnienia Towaru w stanach magazynowych) wynosi nie mniej niż 120 dni liczonych od tej daty i jest oznaczona alfanumerycznie w czytelny sposób;
g. w przypadku, gdy jest to wymagane, dla Towaru istnieje i będzie istniał przez okres korzystania z Usługi podmiot odpowiedzialny za realizację zadań, o których mowa w art. 4 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1020 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie nadzoru rynku i zgodności produktów oraz zmieniającego dyrektywę 2004/42/WE oraz rozporządzenia (WE) nr 765/2008 i (UE) nr 305/2011 inny niż Spółki a tym samym na Spółce nie ciążą i nie będą ciążyły przez cały okres korzystania przez Sprzedającego z Usługi obowiązki wynikające z ww. przepisów prawa;
h. w przypadku baterii litowych oraz Towarów zawierających baterie litowe - zgodność z przepisami dotyczącymi towarów niebezpiecznych, w tym w szczególności umową europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych oraz posiadanie wyników testów według normy UN 38.3 oraz posiadanie wszelkiej wymaganej przepisami prawa dokumentacji w tym zakresie (na żądanie Spółki Sprzedający zobowiązany jest do jej udostępnienia).
i. cena ofertowa Towaru nie przekracza 15.000 zł brutto.
- Sprzedający zapewnia, że:
a. posiada stosowny tytuł prawny do Towarów oraz jest uprawniony do ich dystrybucji;
b. wszystkie Towary, w tym ich opakowania, spełniają wymagania zawarte w udostępnionych przez Spółkę instrukcjach oraz wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz nie naruszają praw osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej;
c. wszystkie Towary są nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych;
d. uiścił wszelkie opłaty, podatki, cła i inne należności oraz spełnił wszelkie obowiązki o charakterze publicznoprawnym, związane z Towarami;
e. dokona wszelkich wymaganych prawem czynności związanych z potwierdzeniem zawarcia Transakcji;
f. zadania, o których mowa w art. 4 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1020 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie nadzoru rynku i zgodności produktów oraz zmieniającego dyrektywę 2004/42/WE oraz rozporządzenia (WE) nr 765/2008 i (UE) nr 305/2011 realizowane są i będą przez cały okres korzystania z Usługi przez jeden z podmiotów, o którym mowa w art. 4 ust. 2 lit. a)-c) ww. rozporządzenia.
g. w przypadku wystawienia Oferty na allegro.cz lub allegro.sk Towar nią objęty spełnia wymagania wynikające z przepisów prawa obowiązujących w Czechach i na Słowacji.
- Sprzedający przyjmuje do wiadomości, że w ramach Konta Fulfillment nie jest możliwe:
a. dokonanie ustawień urlopu oraz godzin pracy,
b. ustawienie możliwości darmowej dostawy, modyfikacja sposobu obliczania kosztu dostawy lub dodawanie cenników oraz metod dostawy (w tym ustawianie własnych punktów odbioru osobistego),
c. ustawienie warunków dla wysyłki w dniu złożenia Zamówienia,
d. definiowanie usług dodatkowych (zapakuj na prezent, zmiana kierunku otwierania drzwi oraz usługi wniesienia, montażu, ustawienia i przygotowania do pracy);
e. wyłączenie obsługi korespondencji, o której mowa w pkt 13.6 Regulaminu Allegro;
f. wyłączenie automatycznego zwrotu wpłaty dla Zamówień w statusie “Nowe”;
g. ustalenie innego terminu anulowania Zamówienia, niż 7 dni dla płatnosci Allegro Finanse oraz 14 dni dla płatności przelewem tradycyjnym lub metodą, która nie została przewidziana w Ofercie.
- Warunkiem korzystania z Usługi jest:
a. wyrażenie w ramach Konta Fulfilment trwałej zgody na anulowanie Zamówień przez Kupujących oraz dokonanie automatycznego zwrotu środków w przypadku zwrotu Towaru w ramach odstąpienia od umowy oraz za anulowane Zamówienia, zgodnie z Załącznikiem 7a i 7b do Regulaminu Allegro;*
b. wyrażenie w ramach Konta Fulfilment trwałej zgody na anulowanie Zamówień przez Kupujących** oraz dokonanie automatycznego zwrotu środków w przypadku nieodebrania Przesyłki przez Kupującego, zgodnie z Załącznikiem 7a i 7b do Regulaminu Allegro.
II. Przedmiot Usługi
W ramach Usługi Spółka zapewnia realizację Zamówienia, na którą składa się w szczególności:
a) obsługa magazynowa Towarów, w tym: rozładunek i przyjęcie Towarów do Magazynu, magazynowanie, przygotowanie Towarów do wysłania, pakowanie Towaru z wykorzystaniem własnych materiałów, wydanie Towaru z Magazynu, zarządzanie Towarami na Magazynie;
b) organizacja Dostawy Towaru w ramach usług świadczonych przez Dostawców;
c) obsługa przedsprzedażowych i posprzedażowych zapytań Kupujących związanych z realizacją Zamówienia;
d) obsługa zwrotów Towarów przez Kupujących;
e) raportowanie związane z zobowiązaniami Sprzedających w kontekście inwentaryzacji produktów;
f) obsługa zapytań Użytkowników w zakresie związanym z realizacją Zamówień;
g) wycofanie Towarów z Magazynu.
III. Przyjęcie Towaru do Magazynu i publikacja Oferty
- W celu skorzystania z Usługi Sprzedający zobowiązany jest do:
a. sporządzenia Ofert dla Towarów, które mają zostać objęte Usługą, z zastrzeżeniem, że dla jednego Towaru może funkcjonować jedna aktywna Oferta;
b. dokonania zgłoszenia dostawy Towarów, dla których sporządzono Oferty, o których mowa w lit. a) powyżej (dalej „Awizo”);
c. dostarczenia Towarów, objętych Awizo do Magazynu w terminie do 90 dni od daty jego wysłania. W przypadku przekroczenia ww. terminu, Spółka dokona anulacji Awizo;
d. wskazania adresu do wycofania Towaru z Magazynu Allegro.
- Awizo powinno zawierać wszystkie kategorie informacji wskazane we wzorze udostępnionym przez Spółkę. Sprzedający jest odpowiedzialny za odpowiednie zapakowanie Towaru oraz oznaczenie opakowań zbiorczych zgodnie z treścią Awizo. Sprzedający zobowiązany jest do zapewnienia nośników i opakowań zgodnych z instrukcjami Spółki, gwarantującymi bezpieczny sposób przesłania ich do Magazynu, pozwalających na jednoznaczną weryfikację zgodności Towaru z Awizo oraz do wysłania wszystkich Towarów objętych jednym Awizo w tym samym dniu. W przypadku niektórych nośników lub niespełnienia wymogów wynikających z ww. instrukcji, Spółka pobierze opłaty w wysokości wskazanej w Cenniku.
a. W przypadku Towarów niebezpiecznych, które mogą być objęte usługą, Sprzedający zobligowany jest do przekazania Allegro kompletnych i prawdziwych danych danego Towaru za pośrednictwem funkcjonalności udostępnionych przez Spółkę. Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za prawdziwość i kompletność danych niezależnie od stosowanych w procesie rozwiązań automatycznych, takich jak autouzupełnianie niektórych kategorii informacji.
Jeżeli przedmiotem pojedynczej Oferty w ramach Usługi jest więcej niż jeden Towar (komplet producencki), Sprzedający zobowiązany jest do ich łącznego zapakowania zgodnie z instrukcjami udostępnionymi przez Spółkę i oznaczenia jednym numerem GTIN (na przykład EAN, ISBN, ISSN) oraz zapewnienia, że wszystkie Towary objęte zestawem mają tę samą datę ważności lub numer seryjny.
W ramach Usługi, Sprzedający uprawniony jest do wysyłki do Magazynu nieograniczonej liczby Towarów, z zastrzeżeniem ust. 1 lit. b) powyżej. Spółka może wprowadzić limity ilościowe oraz żądać dokonania dodatkowych ustaleń ze Spółką poprzedzających wysłanie przez Sprzedającego Towarów do Magazynu, w tym w szczególności ze względu na regulacje odnoszące się do przechowywania i przewozu towarów niebezpiecznych, zgodnie z instrukcjami Spółki.
W ramach Oferty objętej Usługą:
a. dostępny jest wyłącznie [katalog metod Dostaw wskazany na stronie One Fulfillment by Allegro] - metody dostaw dostępne w ramach usługi;
b. Sprzedający powinien określić cenę Towaru wraz ze wskazaniem stawki VAT dla Towaru, zgodnej z obowiązującymi przepisami.
Przyjęcie Towaru do Magazynu poprzedzone jest jego weryfikacją pod względem widocznych uszkodzeń, w szczególności dotyczących opakowania danego Towaru lub samego Towaru, o ile ich dostrzeżenie nie wymaga wyjęcia z opakowania fabrycznego.
W przypadku szkód niedających się z zewnątrz zauważyć i stwierdzonych przez Spółkę w ciągu 7 dni od daty przyjęcia Towaru do Magazynu, domniemywa się, że szkoda nie wystąpiła w czasie pozostawania Towaru w pieczy Spółki.
W przypadku stwierdzenia braku zgodności z Awizo lub uszkodzenia, Spółka umieści Towar w odpowiedniej strefie Magazynu i niezwłocznie skontaktuje się ze Sprzedającym, w celu wyjaśnienia ujawnionych nieprawidłowości i uzgodnienia odpowiednich działań. W przypadku, gdy stwierdzona niezgodność dotyczy wyłącznie liczby Towarów lub przesłane Towary nie były wskazane w Awizo ale były już objęte Usługą, Spółka może wedle własnego wyboru przyjąć Towary naliczając zgodnie z Cennikiem opłaty dodatkowe z tytułu ich niezgodności z Awizo lub odmówić ich przyjęcia. Niezależnie od powyższego Spółka zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do Magazynu przesyłek zawierających uszkodzone Towary, w przypadku braku uprzedniego przesłania Awizo lub w przypadku wygaśnięcia Awizo zgodnie z ust. 1 lit. c powyżej.
W przypadku, o którym mowa w ust. 8 powyżej oraz w przypadku wygaśnięcia Awizo zgodnie z ust. 1 lit. c powyżej, Spółce przysługuje uprawnienie do odesłania Towaru do Sprzedającego na jego koszt. W przypadku Towarów uszkodzonych Spółka może, po dokonaniu w Trybie roboczym ustaleń ze Sprzedającym, zlecić ich utylizację. Koszty utylizacji ponosi Sprzedający.
W przypadku:
a. ujawnienia na jakimkolwiek etapie, że przesłane przez Sprzedającego Towary nie spełniają warunków niniejszego regulaminu, w tym w szczególności art. I ust. 6 lub 7 powyżej lub
b. gdy data ważności Towaru znajdującego się w Magazynie osiągnie termin ważności krótszy niż 60 dni,
c. Towarów uszkodzonych z jakiejkolwiek przyczyny
d. Towarów dla których brak jest aktywnej Oferty z przyczyn leżących po stronie Sprzedającego i dla których Sprzedający nie zapewnił takiej Oferty w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania w Trybie Roboczym wezwania od Spółki
Spółka może odesłać je do Sprzedającego na jego koszt (Spółka zastosuje metodę transportu uwzględniającą ubezpieczenie właściwą dla danego Towaru, w szczególności z uwzględnieniem transportu materiałów niebezpiecznych). Bez uszczerbku dla uprawnienia Spółki, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Spółka może zakończyć publikację Oferty związanej z Towarem, o którym mowa w lit. a powyżej. W przypadku, o którym mowa w lit. a., do chwili wysłania Towaru Sprzedający ponosi opłaty zgodnie z Cennikiem. W przypadku Towarów wymagających specjalnego transportu lub przypadku, w którym stan Towaru nie pozwala na ich odesłanie Sprzedający zobowiązuje się do odbioru takich Towarów w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania informacji w Trybie Roboczym pod rygorem ich utylizacji na jego koszt. Bez uszczerbku dla zdania poprzedniego Sprzedający może uzgodnić ze Spółką w Trybie Roboczym lub drogą mailową pod adresem allegro.kontakt@allegro.pl utylizację Towarów. W przypadku, w którym charakterystyka Towaru nie pozwala na jego magazynowanie, Spółka może dokonać jego utylizacji niezwłocznie, bez poinformowania Sprzedającego, w każdym przypadku na koszt i ryzyko Sprzedającego.
W przypadku powzięcia wiarygodnych informacji o Towarach naruszających prawa osób trzecich, Spółka zastrzega sobie prawo do zatrzymania Towarów oraz zawiadomienia podmiotów, których prawa mogły zostać naruszone oraz właściwych organów. Spółce przysługuje prawo do przekazania próbek Towarów, w tym w szczególności podmiotom, o których mowa w zdaniu poprzednim, w celu ustalenia ew. naruszenia praw osób trzecich. W takim przypadku zlecenia wycofania Towarów nie będą realizowane. Ocena wiarygodności informacji o naruszeniu praw osób trzecich należy wyłącznie do Spółki a ewentualny sprzeciw Sprzedającego pozostaje bez wpływu na realizację działań, o których mowa powyżej. Z tytułu działań, o których mowa powyżej, za każdy Towar Spółka pobierze opłaty w wysokości wskazanej w Cenniku.
W przypadku, o którym mowa w ust. 9 i 10 powyżej, gdy Sprzedający nie wskaże adresu do wycofań Towarów z Magazynu Allegro na swoim koncie oraz na żądanie Spółki nie wskaże go w terminie 7 dni od daty otrzymania pytania w Trybie Roboczym lub drogą mailową z adresu allegro.kontakt@allegro.pl, Spółka wyśle je na adres z ustawień Konta Fulfillment. W przypadku, w którym adres z ustawień Konta Fulfilment znajduje się poza obszarem Unii Europejskiej, Spółka może zutylizować Towary na koszt Sprzedającego. W przypadku nieskutecznego doręczenia Towarów Spółka obciąży Sprzedającego kosztami w wysokości 100 zł netto za każdy m3 zajmowanej przestrzeni za każdy dzień przechowania Towaru. Jednocześnie w takim przypadku Sprzedający upoważnia Spółkę do utylizacji Towarów na koszt Sprzedającego, po upływie co najmniej 30 dni od daty pierwszej, nieskutecznej próby doręczenia.
W przypadku nieprzyjęcia przez Spółkę Towarów, w tym w szczególności w sytuacji, o której mowa w ust. 8 i 10 powyżej, Towar nie jest uwzględniany w stanach magazynowych Sprzedającego uwzględniających Towary mogące być przedmiotem Oferty w ramach Usługi.
Spółka zastrzega sobie na każdym etapie prawo dokonywania kontroli, w tym żądania dokumentacji potwierdzającej zgodność Towaru z niniejszym regulaminem, zgodność z informacjami, o których mowa w art. II ust. 2a, oraz w zakresie istnienia ewentualnych wad fizycznych lub prawnych Towarów. Ust. 8-13 stosuje się odpowiednio.
Aktywacja wcześniej sporządzonej przez Sprzedającego Oferty objętej Usługą następuje po przyjęciu przez Spółkę pierwszej sztuki Towaru do Magazynu.
Sprzedający może w ramach dedykowanej strony na bieżąco weryfikować aktualny stan magazynowy oraz kontrolować status Przesyłek wysyłanych do Kupujących, w ramach przeprowadzonych przez Sprzedającego Transakcji.
Z chwilą wyczerpania dla danego Towaru stanów magazynowych uwzględniających Towary mogące być przedmiotem Oferty, Oferta przestaje być publikowana, a wznowienie publikacji następuje z chwilą ponownego przyjęcia Towaru do Magazynu, o ile jego ponowne przyjęcie nastąpi w terminie 60 dni od daty wyczerpania zapasów magazynowych. Po przekroczeniu tego terminu Sprzedający powinien utworzyć ponownie Ofertę. Zatwierdzenie w tym okresie Awizo zawierającego Towar uzupełniający stan magazynowy przedłuża termin na wznowienie publikacji Oferty o kolejne 90 dni liczone od daty zatwierdzenia tego Awizo.
Sprzedający może dokonać wycofania Towaru pełnowartościowego z Magazynu w każdym czasie wyłącznie na adres jego siedziby lub jego przedstawiciela (Spółka może żądać udokumentowania przedstawicielstwa). Czas realizacji zlecenia wycofania wynosi maksymalnie 14 dni kalendarzowych od momentu jego otrzymania. Zlecenie wycofania Towaru odbywa się w Trybie Roboczym. Niezależnie od opłat wskazanych w Cenniku, Sprzedający ponosi koszty transportu, w tym koszty ubezpieczenia, realizowanego w związku z wycofaniem Towaru z Magazynu. Sposób realizacji wycofania, w tym sposób pakowania Towarów lub wybór Dostawcy realizującego przekazanie Towaru do Sprzedającego, następuje według procedur wewnętrznych Spółki. Wniesienie reklamacji związanej z wycofywanym Towarem jest możliwe w terminie 14 dni od daty odbioru Towaru przez Sprzedającego. Anulowanie zlecenia wycofania Towaru możliwe jest wyłącznie po uprzednim potwierdzeniu ze Spółką w Trybie Roboczym, o ile Spółka nie rozpoczęła jeszcze realizacji zlecenia.
Wycofanie Towarów niezdatnych do sprzedaży będzie realizowane z inicjatywy Spółki na koszt Sprzedającego ponoszony zgodnie z zasadami określonymi w ust. 18 powyżej. Wycofania będą realizowane nie później niż 30 dni po uznaniu Towaru za niezdatny do sprzedaży. Do czasu wycofania Towarów Sprzedający ponosi opłaty zgodnie z Cennikiem.
W przypadku braku odbioru Towarów Sprzedający zobowiązany jest do uiszczenia opłat, o których mowa w ust. 12.
Dane odnoszące się do liczby Towarów Sprzedającego znajdujących się w Magazynie udostępniane Sprzedającemu przez Spółkę wynikają wyłącznie z aktualnych stanów magazynowych odnotowanych w ramach posiadanych przez Spółkę systemów informatycznych. Sprzedający jest zobowiązany do prowadzenia we własnym zakresie ewidencji ilościowo-wartościowej Towarów. Jednocześnie Sprzedający nie ma możliwości weryfikacji ilościowo-wartościowej Towarów w Magazynie.
W przypadku stwierdzenia przez Sprzedającego niezgodności w zakresie liczby Towarów przyjętych do Magazynu przysługuje mu prawo wniesienia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od daty zamknięcia Awizo za pośrednictwemformularza kontaktowego. W przypadku braku złożenia reklamacji w ww. terminie stan magazynowy uznaje się za zgodny ze stanem faktycznym.
Z zastrzeżeniem ust. 8 powyżej, Spółka dokonuje przyjęcia Towaru w terminie 5 dni kalendarzowych od daty jego dostawy do Magazynu. Bez uszczerbku dla zdania pierwszego Spółka dokonuje zamknięcia Awizo najpóźniej w terminie 5 dni od daty przyjęcia pierwszego Towaru z danego Awizo. Z zastrzeżeniem ust. 8 powyżej, dla Towarów, które nie zostały dostarczone do Magazynu w tym terminie, niezbędne jest nowe Awizo.
Spółka nie ponosi odpowiedzialności za Towary wymagające niestandardowych warunków przechowywania.
W przypadku, gdy w wyniku zmian na Allegro, dotyczących kategorii określonych w bazie danych produktów, Towar, będący przedmiotem Oferty, zostanie przypisany do innej kategorii, Spółka dokona odpowiednich zmian w Ofercie.
Wnioski Sprzedającego o: przeniesienie Towarów pomiędzy różnymi Kontami Technicznymi, należącymi do tego samego lub różnych Merchantów (z zastrzeżeniem konieczności wykazania tytułu prawnego); przypisanie Towarów do innych Ofert składane są Trybie Roboczym i realizowane w terminie 30 dni, z zastrzeżeniem ust. 27 poniżej.
Z tytułu czynności, o których mowa w ust. 26, pobierane są opłaty w wysokości wskazanej w Cenniku. W przypadku, gdy czynności, o których mowa w ust. 26 obejmują więcej niż 1000 sztuk Towarów, t termin realizacji zlecenia jest ustalany indywidualnie w Trybie Roboczym.
IV. Sprzedaż Towaru i jego dostawa przez Spółkę do Kupującego
- W ramach realizacji Zamówienia ze statusem płatności „zakończona” Spółka nadaje Przesyłkę po jej uprzednim przygotowaniu zgodnie z zasadami wynikającymi z regulaminu danego Dostawcy. Nadanie przesyłki w ramach Zamówienia ma charakter jednorazowy, tj. Spółka nie wysyła ponownie Towarów objętych Zamówieniem w przypadku zwrotu Przesyłki do Magazynu na skutek jej nieodebrania przez Kupującego niezależnie od przyczyn. W przypadku metody odroczonej płatności Zamówienia są realizowane przed uzyskaniem statusu płatności “zakończona”. W przypadku metody podzielonej płatności Zamówienia są realizowane po potwierdzeniu ze Sprzedającym otrzymania płatności od Kupującego.
- Spółka zapewnia realizację Zamówień, rozumianą jako przekazanie Towaru kurierowi w Magazynie, na poziomie 95% miesięcznie dla wszystkich metod dostaw, przy uwzględnieniu złożenia i opłacenia Zamówienia zgodnie z parametrami wskazanymi w sekcji "Jak realizujemy zamówienia w Allegro Pomoc". Wskaźnik obliczany jest każdego dnia na podstawie średniej, liczonej odrębnie dla każdego z 30 dni poprzedzających dzień wyliczenia.
- W ramach realizacji Zamówienia, na etapie przygotowania Przesyłki, Spółka w pierwszej kolejności wybiera Towar będący przedmiotem Zamówienia o najwcześniejszej dacie ważności (tzw. reguła FEFO - first expired first out) a w dalszej kolejności - o najstarszej dacie przyjęcia do Magazynu (tzw. reguła FIFO - first in first out).
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia do momentu przekazania przesyłki Dostawcy, w tym w szczególności stwierdzenia braku Towaru zakupionego przez Kupującego w Magazynie lub podania błędnego lub niekompletnego adresu, Spółka niezwłocznie podejmie próbę kontaktu z Kupującym celem poinformowania go o zaistniałej sytuacji. Spółka podejmuje dalsze działania na podstawie dyspozycji Kupującego. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Kupującym (co najmniej 3 bezskuteczne próby) Sprzedający upoważnia Spółkę do anulowania Transakcji. Sprzedający oświadcza, iż ma świadomość, że anulowanie Transakcji nie oznacza uchylenia skutków cywilnoprawnych zawartej umowy. W analogiczny sposób Sprzedający upoważnia Spółkę do anulowania Transakcji, w przypadku nieodebrania Przesyłki przez Kupującego.
- W przypadku anulowania Transakcji Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu środków uiszczonych przez Kupującego w związku z tą Transakcją. Z chwilą anulowania Transakcji Towary nią objęte stają się ponownie dostępne w ramach Oferty z wyłączeniem Towarów, które zostały zgubione lub uszkodzone.
- W przypadku Oferty zawierającej istotny błąd dotyczący wysokości ceny, Spółka nie ponosi odpowiedzialności w ramach świadczonej Usługi w związku z realizacją Transakcji.
- W przypadku Zamówień ze statusem “nieopłacone” Spółka:
a. wyśle do Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej powiadomienie z przypomnieniem o konieczności opłacenia Zamówienia po 1 dniu od zawarcia Transakcji, a następnie po 2 dniach od jej zawarcia;
b. po opłaceniu Zamówienia wyśle do Kupującego powiadomienie o osiągnięciu statusu “w realizacji”;
c. w przypadku braku zarejestrowanej płatności w terminie 7 dni od daty złożenia Zamówienia, Towar nim objęty zostanie ponownie dostępny w ramach Oferty.
- W przypadku niepoprawnego adresu (w tym jego formatu) lub numeru telefonu podanego przez Kupującego Spółka skontaktuje się z Kupującym w celu wyjaśnienia wątpliwości i ustalenia prawidłowego adresu.
- W przypadku zwrotu przesyłki do Magazynu w wyniku jej nieodebrania przez Kupującego Towar zostanie zweryfikowany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Towary nieuszkodzone staną się ponownie dostępne w ramach Oferty. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń Towarów, Spółka wypłaci Sprzedającemu odszkodowanie na zasadach określonych w art. IX ust. 7.
- Sprzedający jest odpowiedzialny za prawidłowe udokumentowanie sprzedaży, wraz z dostarczeniem Kupującemu właściwego dokumentu sprzedaży i rozliczenie jej dla celów podatkowych.
- W przypadku, w którym Kupujący dokona zakupu więcej niż jednego Towaru, w tym również w przypadku, w którym Towary kupowane są od więcej niż jednego Sprzedającego, i możliwe jest zachowanie deklarowanego w ramach Ofert terminu realizacji dostawy, Spółka wyśle do Kupującego Towary łącznie w jednej Przesyłce (dalej: „Konsolidacja”), o ile umieszczenie tych Towarów ze względu na ich rozmiar i wagę jest możliwe.
- W związku z Konsolidacją koszty związane z dostawą Towaru z Magazynu do Kupującego ponoszone są przez Sprzedających proporcjonalnie do wartości Towarów w ramach Konsolidacji; po zaokrągleniu zgodnie z regułami matematycznymi. Jeżeli na skutek zaokrąglenia, obliczone zgodnie ze zdaniem poprzednim łączne koszty poszczególnych Sprzedających:
a. są niższe niż opłata za daną metodę Dostawy zgodnie z Cennikiem - wówczas brakująca kwota doliczana jest do kosztów Dostawy Sprzedającego o największej wartości Towarów w ramach Konsolidacji;
b. są wyższe niż opłata za daną metodę Dostawy zgodnie z Cennikiem - wówczas nadmiarowa kwota odejmowana jest od kosztów Dostawy Sprzedającego o najmniejszej wartości Towarów w ramach Konsolidacji.
W przypadku, gdy co najmniej jedna Transakcja jest objęta Usługą Allegro Smart! lub Usługą Allegro Smart Student (dalej “Usługa Smart!”), a łączna wartość Towarów w ramach Konsolidacji uprawnia Kupującego do skorzystania z Usługi Smart! w zakresie braku ponoszenia opłaty z tytułu dostawy , koszty Dostawy ponoszone przez wszystkich Sprzedających w ramach Konsolidacji rozliczane są zgodnie z ust. 12, przy uwzględnieniu wysokości opłat przewidzianych dla Usługi Smart!.
W przypadku odstąpienia Kupującego od umowy zawartej w ramach Transakcji na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Sprzedający zwraca Kupującemu otrzymaną cenę za Towar oraz równowartość przypadającego na niego kosztu Dostawy.
- W przypadku Konsolidacji Spółka poinformuje Kupującego o dokonanych Transakcjach w jednej wiadomości e-mail.
- W przypadku, gdy w ramach Konsolidacji brak jest któregokolwiek z Towarów objętych Zamówieniem, Zamówienie zostanie anulowane, z zastrzeżeniem, że skutki cywilnoprawne nie zostają tym samym uchylone.
V. Inwentaryzacja i raportowanie
- W ramach Usługi Spółka zapewnia możliwość uzyskania przez Sprzedającego:
a. raportów potwierdzających stany magazynowe;
b. arkuszy spisowych zawierających podsumowanie wszystkich czynności inwentaryzacyjnych.
- Raporty, o których mowa w ust. 1, sporządzane są w terminie do 31 stycznia i obejmują dane inwentaryzacyjne za poprzedni rok kalendarzowy.
- Na wniosek Sprzedającego Spółka udostępnia:
a. raport potwierdzający stan magazynowy na dany dzień z zastrzeżeniem, że dane nie mogą być nowsze niż na dwa dni przed datą złożenia wniosku;
b. dokumentację z inwentaryzacji;
c. dokumentację związaną z wykrytymi rozbieżnościami w stanie Towarów (w zakresie uszkodzeń, niedoborów lub nadmiarów).
- Wszelkie raporty przekazywane są w formacie .pdf i podpisywane przez umocowane przez Spółkę osoby kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Raport, o którym mowa w ust. 1 lit. a., zawiera informacje o:
a. Towarze (wraz z numerem identyfikacyjnym z Magazynu, opisem oraz liczbą);
b. dacie dostawy Towaru do Magazynu;
c. stanie Towaru w podziale na zdatny lub niezdatny do sprzedaży.
6.Wszelkie dane i raporty oparte są na ewidencji ilościowej potwierdzonej spisem z natury dokonywanym metodą inwentaryzacji ciągłej. 7.Bez uszczerbku dla ust. 1-6 powyżej Spółka udostępnia informacje obejmujące wagę materiałów opakowaniowych wygenerowanych w związku z wysyłką Zamówień obejmujących Towary Sprzedającego, obliczonych jako różnica pomiędzy wagą Przesyłki wskazaną na etykiecie nadawczej a wagą Towaru w Przesyłce. Waga opakowania Przesyłki obliczana jest jako waga opakowania Towaru oraz szacowana waga zastosowanych wypełnień. Raport obejmuje informację o rodzaju zastosowanych do wysyłki Zamówień materiałów oraz informację o kraju, do którego Zamówienie zostało wysłane.
- W przypadku Konsolidacji, wartości, o których mowa w ust. 7, wskazywane są proporcjonalnie do objętości Towarów w danej Przesyłce. Informacje, o których mowa w ust. 7 nie obejmują zwrotów Towarów.
VI. Obsługa Użytkowników
- W ramach Usługi Spółka będzie obsługiwała zapytania: a. Kupujących: -i. przedsprzedażowe – w zakresie wysyłki, dostępności Towaru, terminu Dostawy, metod i możliwości Dostawy; -ii. posprzedażowe – w zakresie anulowania Transakcji, w tym odstąpienia od umowy przez Kupującego, nieodebrania Przesyłki przez Kupującego, realizacji Transakcji, zmiany adresu, problemów związanych z Dostawą; b. Sprzedających - w zakresie przygotowania Towaru do wysyłki do Magazynu, obsługi reklamacji dotyczących Usługi, informacji dotyczących statusu i stanu Towaru w Magazynie oraz rozliczeń.
- Spółka będzie obsługiwała zapytania Kupujących kierowane następującymi kanałami: a. „Centrum Wiadomości”; b. „Pytanie do Sprzedającego/Zapytaj o zakup”; c. wiadomość e-mail kierowana na adres w domenie @allegromail.pl; d. Dyskusje - w zakresie związanym z realizacją Zamówienia. e. Infolinia
W przypadku, gdy dane zapytanie nie jest objęte zakresem przedmiotowym, o którym mowa w ust. 1 lit. a) powyżej, zapytanie trafi bezpośrednio do Sprzedającego bądź Spółka przekaże Sprzedającemu informację o konieczności udzielenia przez niego odpowiedzi Kupującemu. Czas odpowiedzi na potrzeby wyliczenia wskaźnika Terminowych odpowiedzi w Dyskusjach liczony jest od daty wpływu do Spółki.
- Spółka zastrzega sobie możliwość filtrowania zapytań pod kątem ustalenia zakresu przedmiotowego z wykorzystaniem automatycznych narzędzi informatycznych. Sprzedającemu zostanie zapewniony wgląd do kierowanych pytań i udzielanych odpowiedzi.
- Spółka zapewnia obsługę zapytań:
a. Sprzedających – całodobowo;
b. Kupujących w zakresie wskazanym w ust. 2 lit. a)-d) – w godzinach 7:00-00:00, a w zakresie wskazanym w ust. 2 lit. e) - w godzinach 8:00-21:00 ( z zastrzeżeniem, że infolinia nie jest dostępna w dni ustawowo wolne od pracy, a w Sylwestra i Wigilię obsługa odbywa się w godzinach 8.00 - 16.00);
Spółka zapewnia podjęcie reakcji w zakresie obsługi zapytań, zgłaszanych kanałami wskazanymi w ust. 2 lit. a)-d) powyżej, w terminie 24 godzin na poziomie 100% w skali miesiąca.
- Zapytania, o których mowa w ust. 2 powyżej, oraz treść odpowiedzi, dotyczące dostawy i anulowania zamówień będących przedmiotem Konsolidacji, będą udostępniane Sprzedającemu na jego wniosek.
- W związku z obsługą zapytań Kupujących przez Spółkę, na etapie poprzedzającym zawarcie Transakcji, w zakresie obsługiwanym przez Spółkę w ramach Usługi, będą udostępniane dane kontaktowe (numer telefonu) Spółki.
VII. Zwroty Towarów
- Dla każdego Towaru Sprzedający zobowiązany jest ustalić zasady postępowania dotyczące zwrotów realizowanych w ramach odstąpienia przez Kupującego od umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i wskazać w Ofercie adres Magazynu, na który należy odesłać Towar. Sprzedający nie ma możliwości wyłączenia prawa do odstąpienia od umowy dla przedsiębiorców.
- Spółka zapewnia obsługę zwrotów Towarów w przypadku:
a. odstąpienia Kupującego od umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
b. zgłoszenia przez Kupującego roszczeń z tytułu rękojmi lub niezgodności Towaru z umową, o ile zgłoszenie nastąpiło w terminie zgodnym z polityką zwrotów w zakresie uprawnienia do odstąpienia od umowy, stosowaną przez Sprzedającego.
- W przypadku:
a. złożenia przez Kupującego w ustawowym terminie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w zakresie Zamówienia zrealizowanego z wykorzystaniem Usługi, z wykorzystaniem narzędzi udostępnionych przez Spółkę lub poinformowania Spółki przez Sprzedającego o złożeniu przez Kupującego skutecznego oświadczenia w inny sposób;
b. poinformowania Spółki przez Sprzedającego o złożeniu przez Kupującego skutecznego roszczenia z tytułu rękojmi;
c. Spółka zapewni obsługę zwrotu na zasadach przewidzianych w ust. 4-10 poniżej. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 powyżej, po dostarczeniu Towaru, Spółka dokona weryfikacji jego stanu. W przypadku, gdy, stosownie do oceny dokonanej przez Spółkę, Towar zostanie uznany za pełnowartościowy, Towar będzie ujęty w stanach magazynowych Sprzedającego i udostępniony do sprzedaży, o ile Sprzedający nie wstrzymał uprzednio danej Oferty.
- W przypadku, gdy, stosownie do oceny dokonanej przez Spółkę, Towar nie zostanie uznany za pełnowartościowy, Spółka dokona kwalifikacji do jednej z następujących kategorii:
a. Uszkodzenie w transporcie;
b. Przekroczenie daty ważności, o której mowa w art. III ust. 10 lit. b. powyżej;
c. Ujawniona wada z przyczyn innych niż w lit. a. i b. powyżej.
- Towary, o których mowa w ust. 6 powyżej, będą odsyłane Sprzedającemu na jego koszt, a w przypadku, gdy ich stan na to nie pozwala, przekazywane do utylizacji. W przypadku przekazania do utylizacji, Sprzedający może wnieść reklamację związaną z dokonaną kwalifikacją w terminie 7 dni od daty otrzymania od Spółki w Trybie Roboczym informacji o zakwalifikowaniu Towaru jako całkowicie uszkodzony.Po upływie tego terminu reklamacje pozostaną bez rozpoznania. 8.W przypadku, o którym mowa w ust. 6 lit. a. powyżej, Sprzedającemu przysługuje odszkodowanie na zasadach przewidzianych w regulaminie.
- Sprzedający upoważnia Spółkę do dokonania wiążącej oceny w zakresie stanu Towaru i podjęcia decyzji dot. przekazania Towarów do utylizacji.
- W przypadku przyjęcia przez Spółkę zwrotu Towaru Kupującemu automatycznie zwracana jest uiszczona kwota z tytułu Transakcji (cena Towaru oraz koszty Dostawy) niezależnie od stanu Towaru. Bez uszczerbku dla zdania poprzedniego, Sprzedający może samodzielnie dochodzić od Kupującego ewentualnych roszczeń z tytułu uszkodzenia Towaru.
- W ramach obsługi zwrotów związanych z rękojmią Spółka nie realizuje ponownej wysyłki ani napraw Towarów w przypadku zgłoszenia przez Kupującego takiego żądania.
- W przypadku odesłania przez Kupującego Towaru niebędącego Towarem, wobec którego złożono oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo Towaru, co do którego zastosowanie znalazły zasady wyłączające prawo do odstąpienia od umowy, Spółka odeśle taki Towar Kupującemu z odpowiednim komunikatem.
VIII. Opłaty
- Spółce przysługuje wynagrodzenie z tytułu świadczenia Usługi na zasadach opisanych w załączniku nr 1 stanowiącym Cennik Usługi.
- Opłaty za korzystanie z Usługi naliczane są na bieżąco zgodnie z Załącznikiem nr 4 do Regulaminu Allegro. W przypadku zidentyfikowanych nieprawidłowości w naliczeniach opłat, wszelkie wyrównania będą dokonywane na bieżąco.
- Bez wyraźnej zgody wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności Sprzedającemu nie przysługuje prawo potrącenia przysługujących mu wierzytelności z jakiegokolwiek tytułu z wierzytelnościami przysługującymi Spółkce w związku ze świadczeniem Usługi.
IX. Odpowiedzialność Stron
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikającą z przyczyn od siebie niezależnych, którym Spółka nie mogło zapobiec, a które czynią niemożliwym lub w istotnym stopniu utrudniają wykonanie Usługi, w szczególności takie jak: strajki, klęski żywiołowe, zamieszki wewnętrzne, bunt, działania terrorystyczne lub zagrożenie takimi działaniami, działania wojenne, kataklizmy lub inne wydarzenia o takim charakterze, decyzje władz państwowych lub organów administracji publicznej, stan epidemii lub pandemii, wydarzenia polityczne, działania militarne.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 1 powyżej, Spółka poinformuje Sprzedającego o zaistnieniu okoliczności wskazanych w ust. 1 powyżej oraz o podjętych lub planowanych działaniach.
- Z zastrzeżeniem art. III ust. 7 powyżej oraz ust. 4 poniżej, Spółka odpowiada za Towar od momentu jego przyjęcia do Magazynu do momentu wydania Towaru zgodnie ze zleceniem Sprzedającego. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści Sprzedającego.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności w szczególności w przypadku, gdy:
a. szkoda dotyczy Towarów podlegających wyłączeniu na podstawie niniejszego regulaminu;
b. Spółka mimo dochowania należytej staranności nie było w stanie zapobiec powstaniu szkody w czasie świadczenia Usług;
c. jeżeli szkoda wyniknęła z naturalnych właściwości Towaru lub z wad Towaru;
d. jeżeli szkoda polega na braku lub uszkodzeniu Towaru stwierdzonego wewnątrz nienaruszonego i oryginalnego opakowania Towaru;
e. szkoda dotyczy Towarów zapakowanych w sposób nieodpowiedni do właściwości Towaru.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności z tytułu zatrzymania Towarów w przypadku, o którym mowa w art. III ust. 11. Spółka obciąży Sprzedającego wszelkimi kosztami wynikłymi z zatrzymania Towarów. Zatrzymanie Towarów nie zwalnia Sprzedającego z obowiązku ponoszenia opłat wynikających z cennika. W przypadku uszkodzenia Towarów podlegających zatrzymaniu Spółka odpowiada wobec Sprzedającego na zasadach ogólnych, z ograniczeniem do przypadku winy umyślnej oraz do szkody rzeczywistej.
- W przypadku uszkodzenia lub zgubienia Towaru w Magazynie Spółka dokonuje odpowiedniej korekty stanów magazynowych oraz w ramach Usługi może dokonać utylizacji Towaru.
- tytułu zagubienia lub uszkodzenia Towaru:
a. w Magazynie lub na etapie realizacji Dostawy do Kupującego Spółka wypłaci Sprzedającemu odszkodowanie umowne w wysokości:
i. równowartości ceny netto uszkodzonego lub zagubionego Towaru wskazanej w treści aktualnej lub w przypadku braku aktualnej - ostatnio opublikowanej Oferty na Allegro.pl
ii. poniesionych przez Sprzedającego kosztów Dostawy do Kupującego, obowiązującej w chwili zgubienia lub uszkodzenia Towaru w terminie 45 dni od daty stwierdzenia jego zgubienia lub uszkodzenia. Spółka zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia dowodów potwierdzających wartość nabycia lub wyprodukowania danego Towaru, w tym w szczególności faktury VAT lub rachunku.
W przypadku wątpliwości co do wartości Towaru podstawą kwoty odszkodowania będzie jego wartość rynkowa;
b. na etapie wycofania Towaru z Magazynu Spółka wypłaci Sprzedającemu odszkodowanie w wysokości wartości netto nabycia Towaru przez Sprzedającego na podstawie dowodów potwierdzających wartość nabycia lub wyprodukowania danego Towaru, w tym w szczególności faktury VAT lub rachunku w terminie 45 dni od daty wniesienia reklamacji przez Sprzedającego o ile zostanie uznana przez Spółkę. W przypadku, w którym Sprzedający odebrał Towary, wniesienie reklamacji do Spółki musi być poprzedzone bezskutecznym wyczerpaniem drogi reklamacyjnej u Dostawcy.
- Bez uszczerbku dla ust. 6 i 7 powyżej, w sytuacji uszkodzenia lub zagubienia Przesyłki po zawarciu Transakcji:
a. po uzgodnieniu z Kupującym i anulowaniu Transakcji, Sprzedający zwraca Kupującemu uiszczoną kwotę z tytułu Transakcji (cena Towaru oraz koszty Dostawy) a Spółka przyznaje Sprzedającemu rabat transakcyjny w związku ze zwrotem naliczonej w ramach Transakcji prowizji oraz zwraca poniesione przez Sprzedającego koszty Dostawy;
b. w przypadku uszkodzenia Przesyłki, Spółka poinformuje Kupującego o konieczności zwrotu Towaru do Sprzedającego.
- W przypadku nieodebrania Przesyłki przez Kupującego, Spółka dokonuje anulowania Transakcji, a Sprzedający zwraca Kupującemu uiszczoną kwotę z tytułu Transakcji (cena Towaru oraz koszty Dostawy). Jednocześnie Spółka przyznaje Sprzedającemu rabat transakcyjny w związku ze zwrotem naliczonej w ramach Transakcji prowizji, przy czym nie zwróci Sprzedającemu poniesionych przez niego kosztów Dostawy.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego regulaminu, w tym w szczególności w przypadku niezgodności z prawdą któregokolwiek z oświadczeń, o których mowa w art. I ust. 7 i 8 powyżej oraz oświadczeń składanych na etapie rejestracji lub tworzenia Ofert.
X. Przetwarzanie danych osobowych
- Spółka jest administratorem danych osobowych Sprzedających w związku ze świadczeniem Usługi, w rozumieniu art. 4 pkt 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”).
- Dane osobowe przetwarzane są przez Spółkę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami RODO. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Sprzedających przez Spółkę jest:
a. art. 6 ust. 1 lit. b RODO - w celu wykonania umowy pomiędzy Sprzedającym a Spółką, której przedmiotem są usługi świadczone przez Spółkę, w tym Usługa;
b. art. 6 ust. 1 lit. c RODO - w celu wykonania obowiązków ustawowych ciążących na Spółce, w szczególności w związku z przepisami rachunkowo - podatkowymi;
c. art. 6. ust. 1 lit. f RODO - w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy lub związanymi ze świadczeniem usług, w tym Usługi.
- Sprzedający może się zwrócić do Spółki, wykorzystując adres mailowy: iod@allegro.pl, jeżeli ma pytania dotyczące przetwarzania jego danych osobowych przez Spółkę.
- Dane osobowe Sprzedających są przetwarzane przez Spółkę w celu świadczenia Usługi, przez okres świadczenia Usługi, a po jej zakończeniu zgodnie z postanowieniami Załącznika nr 5 do Regulaminu Allegro (Polityka ochrony prywatności).
- Dane osobowe Sprzedającego korzystającego z Usługi przetwarzane przez Spółkę obejmują: nick (login), nazwisko i imiona, adres siedziby bądź zamieszkania lub pobytu, adres do wycofania Towarów, Numer Identyfikacji Podatkowej, numer telefonu, adres e-mail. W zakresie związanym z realizowaniem usług świadczonych przez Dostawcę odrębnym administratorem danych osobowych Sprzedających jest również Dostawca. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Sprzedających przez Dostawcę w związku z realizacją usług zawarte są w regulaminach Dostawcy.
- Dane osobowe Sprzedających mogą być przekazane:
a. Dostawcy - w związku ze świadczeniem Usługi;
b. Dostawcy - na życzenie Sprzedających - w celu przekazania zapytań bądź reklamacji dotyczących usług realizowanych przez Dostawcę;
c. podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom administracji, ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
- Do przetwarzania danych osobowych, w tym powierzenia przetwarzania danych osobowych, w ramach czynności Dostawy zastosowanie znajdują również postanowienia i zasady wskazane w Załączniku nr 16 do Regulaminu Allegro, a do czynności związanych z obsługą zapytań Sprzedających lub Kupujących zastosowanie znajdują postanowienia Załącznika nr 19 do Regulaminu Allegro.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają odpowiednio postanowienia Załącznika nr 5 do Regulaminu Allegro (Polityka ochrony prywatności).
XI. Postanowienia końcowe
- Spółka i Sprzedający mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi następuje również w przypadku rozwiązania umowy zgodnie z artykułem 15 Regulaminu Allegro. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy wymagają zachowania formy dokumentowej.
- Spółka może w każdym czasie wstrzymać świadczenie Usługi Sprzedającemu lub zablokować możliwość korzystania z wybranych funkcjonalności w sytuacjach przewidzianych w Regulaminie Allegro oraz gdy:
a. działania prowadzone przez Sprzedającego w ramach Allegro szkodzić będą innym Użytkownikom Allegro lub Spółki;
b. Sprzedający zalegać będzie z płatnością wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług w ramach Allegro, za co najmniej jeden Okres rozliczeniowy;
c. Sprzedający nie będzie spełniał kryteriów określonych w art. I;
d. Sprzedający nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki wynikające z niniejszego regulaminu;
e. którekolwiek z oświadczeń, o których mowa w art. I ust. 7 i 8 powyżej oraz oświadczeń składanych na etapie rejestracji lub tworzenia Ofert, okaże się nieprawdziwe.
- W przypadku nieusunięcia stanu naruszenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej, w terminie 14 dni od chwili wstrzymania świadczenia Usług, Spółka może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia lub skorzystać z uprawnień przewidzianych w ust. 6 poniżej (tj. wygaśnięcie Ofert oraz wycofanie Towarów).
- Zawieszenie Konta Fulfillment lub wstrzymanie świadczenia Usługi w przypadku, o którym mowa w ust. 2, nie zwalnia Sprzedającego z obowiązku uiszczania opłat przewidzianych w Załączniku nr 1.
- W przypadku potwierdzenia informacji o naruszeniu przez Sprzedającego praw osób trzecich Spółka może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia.
- Najpóźniej z ostatnim dniem obowiązywania umowy o świadczenie Usługi wszystkie obowiązujące Oferty ulegają wygaśnięciu. W przypadku, gdy w chwili rozwiązania Umowy w Magazynie znajdują się Towary Sprzedającego, podlegają one procedurze wycofania opisanej w art. III ust. 18. W przypadku braku dokonania zlecenia wycofania w terminie 14 dni kalendarzowych od daty rozwiązania umowy Spółka może wysłać Towary Sprzedającego na jego koszt i ryzyko na adres wskazany w ustawieniach Konta Fulfillment. Zamówienia zawarte w okresie obowiązywania Umowy będą realizowane na warunkach niniejszego regulaminu. Art. III ust. 12 stosuje się odpowiednio.
- Spółce przysługuje prawo zmiany warunków świadczenia Usługi w przypadku:
a. zmiany przepisów prawa, mającej bezpośredni wpływ na treść niniejszego regulaminu;
b. nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa, mające bezpośredni wpływ na treść niniejszego regulaminu;
c. zmiany warunków gospodarczych, w tym w szczególności związanych z utrzymaniem infrastruktury oraz personelu niezbędnych do świadczenia Usług;
d. usprawnienia działania Usługi;
e. konieczności poprawy ochrony prywatności Użytkowników;
f. konieczności wprowadzenia rozwiązań zapobiegających nadużyciom;
g. konieczności wprowadzenia rozwiązań wynikających ze względów bezpieczeństwa.
- W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 7 powyżej, staje się ona skuteczna w terminie wskazanym przez Spółkę, przy czym termin zmian nie może być krótszy niż 15 dni od momentu powiadomienia Sprzedającego o zmianach. W przypadku braku akceptacji tych zmian Sprzedający do dnia ich wejścia w życie może zrezygnować z Usługi ze skutkiem natychmiastowym. Brak doręczenia Spółce oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, oznacza akceptację przez Sprzedającego zmian w niniejszym regulaminie. Oświadczenia o zmianie warunków umowy, wypowiedzeniu umowy lub o wstrzymaniu świadczenia Usługi mogą być składane w Trybie Roboczym.
- W przypadku zmian w zakresie katalogu metod Dostawy, o których mowa w art. III ust. 5 lit. a) Spółka poinformuje o niej z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem. Zmiany będą uwzględnione również w aktualnych na dzień wejścia w życie zmian Ofertach w ramach Usługi. Zmiana katalogu metod Dostawy nie stanowi zmiany niniejszego regulaminu w rozumieniu ust. 8 powyżej.
- We wszystkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się postanowienia Regulaminu Allegro z zastrzeżeniem, że:
a. prawo wniesienia reklamacji przysługuje w terminie 60 dni od daty wystąpienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji (w tym w szczególności naliczenia opłaty, dokonania zmian na Koncie Fulfillment) a termin rozpatrzenia prawidłowo złożonej, kompletnej reklamacji wynosi 45 dni;
b. w przypadku braków w reklamacji Sprzedający zobowiązany jest do jej uzupełnienia w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania od Spółki pod rygorem pozostawienia jej bez rozpoznania.
Cennik usługi One Fulfillment by Allegro
Koszt obsługi w ramach usługi One Fulfillment naliczany jest za każdy produkt, który obsłużymy i zostanie sprzedany za naszym pośrednictwem. Koszty poszczególnych usług naliczamy w dniu(1) jej realizacji. Cena za usługę nie obejmuje kosztów transportu towarów do i z Magazynu Allegro.
(1) dzień realizacji rozumiany jest jako data odpowiadająca strefie czasowej Spółki.
Na Twoje koszty w One Fulfillment składają się:
A. Opłata podstawowa
B. Ewentualne opłaty dodatkowe
C. Koszty dostawy
A. Opłata podstawowa
Naliczamy ją w momencie wysłania produktów z Magazynu Allegro do kupującego. Stawka, którą pobieramy zależy od objętości produktu.
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ A | Maksymalna objętość 0,3 litra (0,0003 m3) |
Opłata (netto) 2,49 zł |
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ B | Maksymalna objętość 1 litr (0,001 m3) |
Opłata (netto) 3,99 zł |
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ C | Maksymalna objętość 3 litry (0,003 m3) |
Opłata (netto) 4,99 zł |
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ D | Maksymalna objętość 15 litrów (0,015 m3) |
Opłata (netto) 6,99 zł |
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ E | Maksymalna objętość 31 litrów (0,031 m3) |
Opłata (netto) 7,99 zł |
Kategoria cennikowa | Maksymalna objętość | Opłata (netto) |
---|---|---|
Typ F | Maksymalna objętość 76,8 litrów (0,0768 m3) |
Opłata (netto) 10,49 zł |
B. Opłaty dodatkowe
Magazynowanie
Opłata za przechowywanie produktów w Magazynie Allegro po przekroczeniu pierwszych 30 dni kalendarzowych.
Naliczana zgodnie z tabelą poniżej:
za m3 za dzień (netto) | |
---|---|
od 31 dni do 60 dni | za m3 za dzień (netto) 1,49 zł |
od 61 dni do 90 dni | za m3 za dzień (netto) 1,99 zł |
od 91 dni do 180 dni | za m3 za dzień (netto) 5,99 zł |
od 181 dni do 359 dni | za m3 za dzień (netto) 9,99 zł |
od 360 dni | za m3 za dzień (netto) 19,99 zł |
Rozbieżności w przyjęciu do Magazynu Allegro
Wyróżniamy 3 rodzaje opłat za rozbieżności:
- jakościowe (produkty niewskazane w awizo) - opłata za każdy produkt przesłany do Magazynu Allegro, który jest niezgodny z awizo (np. sprzedający zadeklarował, że prześle 1 donicę, a dostarczył 1 długopis)
- ilościowe (nadwyżki) - opłata za każdą sztukę produktu ponad liczbę sztuk danego produktu podaną w awizo. Opłaty nie naliczamy za braki.
- regulaminowe - opłata za każdą sztukę produktów niezgodnych z regulaminem usługi wysłanych do Magazynu Allegro (niezgodność w zakresie: dopuszczalnych wymiarów i wagi, produkty z krótszym niż 120 dni terminem ważności, brak skanowalnego kodu GTIN (EAN) na produktach (zgodnie z punktem I 7.e) tego regulaminu)
za sztukę (netto) | |
---|---|
jakościowe (produkty niewskazane w awizo) | za sztukę (netto) 0,99 zł |
ilościowe (nadwyżki) | za sztukę (netto) 0,19 zł |
regulaminowe | za sztukę (netto) 0,99 zł |
Obsługa zwrotów
Opłata za obsługę produktów zwracanych w ramach odstąpienia od umowy zakupu przez kupujących
za sztukę (netto) | |
---|---|
produkty pełnowartościowe | za sztukę (netto) 1,99 zł |
produkty niepełnowartościowe | za sztukę (netto) 3,99 zł |
Wycofanie produktu
Opłata za wycofanie produktów z Magazynu Allegro wynosi 0,99 zł za sztukę (netto) i zostanie naliczona po zrealizowaniu wycofania.
Opłacie za wycofanie nie podlegają produkty uszkodzone w Magazynie z winy Spółki oraz produkty uszkodzone w czasie dostawy, które nie zostały odebrane przez kupującego.
Przeniesienie towarów
Opłata za przeniesienie Towarów, o których mowa w art. III ust. 26, wynosi 1,59 zł za sztukę (netto) i zostanie naliczona po zrealizowaniu zlecenia. Opłata za zabezpieczenie Towarów podrobionych, o których mowa w art. III ust. 11, wynosi 1,59 zł za sztukę (netto) i zostanie naliczona po zrealizowaniu czynności. Opłata za wydanie uprawnionym organom Towarów podrobionych, o których mowa w art. III ust. 11, wynosi 0.99 zł za sztukę (netto) i zostanie naliczona po zrealizowaniu czynności.
Opłata za utylizację
Opłata za utylizację zależy od wagi produktów poddawanych utylizacji i wynosi 1,99 zł (netto) za każdy kilogram. Opłata ta zostanie naliczona w momencie przekazania produktów do utylizacji, przy czym waga produktów będzie zaokrąglana do najbliższej pełnej liczby kilogramów. W przypadku konieczności utylizacji produktów, które nie kwalifikują się do kategorii z załącznika nr 2, opłata za utylizację będzie wyceniana indywidualnie.
Etykietowanie dostawy w magazynie
Opłata za oznaczenie nośników (kartonu/palety) etykietą One Fulfillment, gdy dostarczone nośniki nie zostały oklejone przez Sprzedającego lub dostawcę produktów, wynosi 0,30 zł netto za pojedynczą etykietę.
Opłata nie dotyczy nośników dostarczonych w kontenerach.
Obsługa dostawy kontenerowej
Opłata za obsługę dostawy produktów kontenerem uzależniona jest od wielkości kontenera:
za sztukę (netto) | |
---|---|
kontener 20' | za sztukę (netto) 500 zł |
kontener 40' | za sztukę (netto) 1000 zł |
Opłatę za obsługę dostawy kontenerowej naliczymy w momencie rozładowania kontenera.
Z opłaty za obsługę dostawy kontenerowej zwolniona będzie pierwsza dostawa kontenerowa w ramach Konta One Fulfillment Sprzedającego.
C. Koszty dostawy
Listę dostępnych metod dostaw w usłudze One Fulfillment by Allegro zamieściliśmy tutaj.
Opłaty za koszty tych dostaw są określone w Załączniku nr 4 do Regulaminu Allegro, a w przypadku usługi One by Allegro - zgodnie z cennikiem usługi dostępnym tutaj. Opłaty za usługi dodatkowe, o których mowa w części V Załącznika nr 4 do Regulaminu Allegro oraz w cenniku usługi realizowanej przez Allegro.pl są w cenie One Fulfillment - nie ponosisz za nie dodatkowych kosztów.
Powyższe usługi są realizowane w ramach pełnego zakresu usług związanych z zapewnieniem funkcjonalności i usług dostępnych na platformie handlowej Allegro i wynagrodzenie z tytułu tych usług objęte jest rozliczeniem z tytułu Usługi Kompleksowej, o którym mowa w Zał. 4 Część VI. A. pkt 1 Regulaminu Allegro.
Załącznik 2 Klasyfikacja grup odpadowych podlegających opłacie za utylizację
Kod grupy odpadowej | Nazwa grupy odpadowej |
---|---|
15 01 01 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania z papieru i tektury, KARTON |
15 01 02 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania z tworzyw sztucznych FOLIA TRANSPARENTNA |
15 01 02 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania z tworzyw sztucznych FOLIA KOLOR |
15 01 03 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania z drewna ZUŻYTE PALETY |
15 01 04 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania z metali |
15 01 06 | Nazwa grupy odpadowej Zmieszane odpady opakowaniowe |
15 01 10 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania po substancjach niebezpiecznych |
15 01 11 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania po substancjach niebezpiecznych POJEMNIKI CIŚNIENIOWE |
15 02 02 | Nazwa grupy odpadowej Czyściwo zanieczyszczone Substancjami niebezpiecznymi |
15 02 03 | Nazwa grupy odpadowej Czyściwo nie zawierające substancji niebezpiecznych ZUŻYTE RĘKAWICZKI ITP. |
16 02 16 | Nazwa grupy odpadowej ZUŻYTE TONERY DRUKARSKIE |
16 02 14 | Nazwa grupy odpadowej Elektronika (PRODUKTY ELEKTRONICZNE DO NISZCZENIA KOMISYJNEGO) |
16 03 03 | Nazwa grupy odpadowej Nieorganiczne odpady zawierające substancje (PRODUKTY DO NISZCZENIA KOMISYJNEGO NP. CHEMIA GOSPODARCZA) |
16 03 04 | Nazwa grupy odpadowej Nieorganiczne odpady inne niż wymienione w 16 03 03, 16 03 80 (PRODUKTY DO NISZCZENIA KOMISYJNEGO NP. KSIĄŻKI, ZABAWKI, TEKSTYLIA ITP.) |
16 03 06 | Nazwa grupy odpadowej Organiczne odpady (PRODUKTY DO NISZCZENIA NP. KOSMETYKI) |
16 03 80 | Nazwa grupy odpadowej Odpady spożywcze (PRODUKTY DO NISZCZENIA NP. ŻYWNOŚĆ, PETFOOD) |
17 01 07 | Nazwa grupy odpadowej Odpady budowlane powstające przy okazji modernizacji obiektu |
07 02 13 | Nazwa grupy odpadowej Odpady tworzyw sztucznych |
13 02 08 | Nazwa grupy odpadowej Zużyte oleje i smary |
16 06 01 | Nazwa grupy odpadowej Baterie i akumulatory ołowiowe |
16 06 05 | Nazwa grupy odpadowej Inne baterie i akumulatory BATERIE Li-On |
17 04 05 | Nazwa grupy odpadowej Żelazo i stal ZŁOM Z MODERNIZACJI OBIEKTU |
17 04 07 | Nazwa grupy odpadowej INNE METALE NIEŻELAZNE |
15 01 07 | Nazwa grupy odpadowej Opakowania ze szkła BUTELKI ITP. |
07 02 99 | Nazwa grupy odpadowej Inne odpady tworzyw sztucznych |
16 01 17 | Nazwa grupy odpadowej Metale żelazne |
16 01 18 | Nazwa grupy odpadowej Metale nieżelazne |