Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Sprawdź dzisiejsze nowości i zmiany
- Super Sprzedawca: wprowadziliśmy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi – zaczniemy je uwzględniać od 31 lipca
- Poznaj program wsparcia dla sprzedających: Allegro Ceny
- Ograniczamy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które wysyłasz do kupujących
- Zwiększyliśmy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podnieśliśmy bezpieczeństwo transakcji
- Dostosowaliśmy Allegro do pakietu eCommerce VAT
- W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodaliśmy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
- Będziemy anulować nieopłacone zakupy
Super Sprzedawca: wprowadziliśmy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi – zaczniemy je uwzględniać od 31 lipca
Super Sprzedawca to program dla najlepszych sprzedających na Allegro, dzięki któremu mają oni większe zaufanie kupujących, darmowe Monety do promocji ofert i inne korzyści. Od 31 lipca, aby zostać Super Sprzedawcą, trzeba będzie spełnić nowe warunki:
- 99% odpowiedzi na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin
- 99% odpowiedzi w Dyskusjach w ciągu 24 godzin.
Będziemy brać pod uwagę wyniki z ostatnich 30 dni – tak jak przy większości pozostałych warunków.
Wprowadzimy też limit Monet, które możemy przyznać sprzedającemu w ramach jednej puli po przyjęciu do programu lub przedłużeniu statusu Super Sprzedawcy o kolejne 30 dni. Wyniesie on 100 000.
Czym jest program Super Sprzedawca i jak do niego dołączyć?
Poznaj program wsparcia dla sprzedających: Allegro Ceny
Dzięki Allegro Ceny zaoferujesz niższe ceny swoim klientom. Zyskasz też lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania – gdy kupujący sortują po najniższej cenie.
Dotychczas program Allegro Ceny udostępnialiśmy tylko części sprzedających – dziś go rozszerzyliśmy i automatycznie włączamy do niego wszystkich sprzedających, którzy spełnią poniższe kryteria:
- aktywne konto firmowe
- jakość sprzedaży na poziomie co najmniej neutralnym
- wskaźnik poleceń za ostatnie 12 miesięcy na poziomie co najmniej 98,5%
- obrót na koncie w okresie styczeń – maj 2021: co najmniej 25 tysięcy zł.
Na czym to polega
Gdy znajdziesz się w programie, będziemy mogli automatycznie obniżyć ceny wybranych produktów w niektórych Twoich ofertach. W zamian otrzymasz od nas wyrównanie równe wartości obniżki. Nic więc nie tracisz!
Co zrobić, aby Twoja oferta została objęta obniżką w ramach Allegro Ceny
- ustaw w ofertach konkurencyjną (jak najniższą) cenę
- powiąż ofertę z produktem lub uzupełnij kod EAN produktu w formularzu wystawiania.
Jak jeszcze możesz zwiększyć szanse Twoich ofert na udział w programie:
- dodaj w ofertach wybraną opcję promowania
- ustaw darmową dostawę z Allegro Smart!
- zadeklaruj krótszy czas dostawy
- dbaj o wysoki poziom jakości sprzedaży.
Jak możesz zrezygnować z programu
Jeżeli nie chcesz brać udziału w programie Allegro Ceny, możesz wykluczyć z niego swoje konto lub poszczególne oferty. Będzie to możliwe już od początku czerwca. Udostępnimy Ci wtedy zakładkę Kampanie i programy. Wystarczy, że wybierzesz Zrezygnuj z udziału – w ten sposób zrezygnujesz z programu. Pojedyncze oferty wykluczysz w zakładce Moje oferty oraz przez API.
Dowiedz się więcej o Allegro Ceny.
Cel: zmiany w zakresie świadczonych usług, w tym wprowadzanie nowych (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera j).
Ograniczamy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które wysyłasz do kupujących
Dodaliśmy do regulaminu zapis, dzięki któremu wyeliminujemy powiadomienia wysyłane do kupujących z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Dotyczy to wiadomości, w których:
- informujesz o otrzymaniu wpłaty
- przesyłasz link do śledzenia przesyłki i informujesz o poszczególnych etapach jej doręczenia (w przypadku dostawy realizowanej przez zintegrowanych przewoźników)
- prosisz o ocenę transakcji.
Dotyczy to również tych mejli do kupujących, w których informujesz jednocześnie o kilku powyższych kwestiach.
Przykład
Klient kupił u Ciebie rower. Chcesz wysłać mu mejla z gwarancją i jednocześnie zachęcić go do oceny zakupów. Prośba o ocenę jest tylko częścią tej wiadomości, więc możesz ją usunąć. Zamieść w mejlu wyłącznie informacje o gwarancji.
Jeśli chcesz wysłać kupującemu więcej załączników (na przykład gwarancje, faktury czy instrukcje) – zrób to w jednym mejlu.
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę
Gdy klient zrobi u Ciebie zakupy i opłaci je, wysyłamy do niego automatyczne mejle. Znajdzie w nich wszystkie powyższe informacje. Nie ma potrzeby, aby dostawał je dwukrotnie – od nas i od Ciebie.
W najbliższych miesiącach podejmiemy kolejne działania, aby jeszcze bardziej ograniczyć liczbę mejli wysyłanych do kupujących. Przeczytasz o nich w Aktualnościach.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Zwiększyliśmy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podnieśliśmy bezpieczeństwo transakcji
Sprawdź najważniejsze zmiany, które wprowadziliśmy w regulaminach usług PayU i Przelewy24 na Allegro.
- Umożliwiamy Ci częstsze wypłaty kwot od 4 000 zł do banków spoza Polski (z prefiksem innym niż PL):
Przed 1 lipca | Od 1 lipca |
---|---|
do 100 zł – tylko 1. dnia miesiąca | Od 1 lipca bez zmian |
od 100 zł do 10 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca | Od 1 lipca od 100 zł do 4 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca |
powyżej 10 000 zł – codziennie | Od 1 lipca powyżej 4 000 zł – codziennie |
- Od 1 lipca prewencyjne opóźnianie wypłaty środków ze sprzedaży stosujemy w podkategorii Smartfony i telefony komórkowe, a nie tak jak dotychczas – w całej kategorii Telefony i akcesoria. Ewentualne opóźnianie wypłat stosujemy dla bezpieczeństwa transakcji. Dotyczy ono sprzedających na kontach firmowych, których transakcje obarczone są ryzykiem wystąpienia klientów o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
- Uwzględniliśmy w zapisach możliwość blokady wypłaty środków w sytuacji podejrzenia naruszenia prawa.
- Dostosowaliśmy zapisy do pakietu eCommerce VAT.
- Wprowadziliśmy zapisy dotyczące usługi fulfillment, którą uruchomimy jeszcze w tym roku.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników, zapobieganie nadużyciom oraz dostosowanie regulaminu do zmiany przepisów prawa (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d, g oraz a).
Dostosowaliśmy Allegro do pakietu eCommerce VAT
Unia Europejska wprowadziła pakiet eCommerce VAT. W związku z tym, od dziś za część transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C) na platformach elektronicznych, sprzedający spoza Unii Europejskiej będą się rozliczać na nowych zasadach. Podatek VAT z tytułu tych transakcji rozliczać będą platformy, w tym Allegro, a nie sprzedawcy. Oznacza to, że od tych transakcji pobierzemy od sprzedawcy podatek VAT i odprowadzimy go do Urzędu Skarbowego.
Kogo dotyczy ta zmiana
Sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską, którzy wysyłają towary z terytorium Unii Europejskiej.
Dotyczy ona transakcji B2C, realizowanych przez sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską i bez stałego miejsca prowadzenia działalności na jej terytorium w rozumieniu regulacji dotyczących VAT, jeśli towar wysyłany jest z Unii Europejskiej.
Co to dla Ciebie oznacza
W przypadku ofert, których dotyczy ta zmiana, upewnij się, że uwzględnisz podatek VAT w cenie i kosztach dostawy.
Jako sprzedający masz też obowiązek zagwarantowania, że przekazywane przez Ciebie informacje są aktualne w momencie sprzedaży. Dotyczy to głównie informacji o Twoim statusie podatkowym (w tym stałego miejsca prowadzenia działalności w Unii Europejskiej), sprzedawanych towarach i ich lokalizacji w momencie sprzedaży. W niektórych przypadkach poprosimy Cię o podanie dodatkowych informacji, w tym – jeśli masz prawo do obniżenia stawki VAT w przypadku wysyłek do Polski. W określonych przypadkach, jeśli podane przez Ciebie informacje będą niepoprawne i wpłyną na rozliczenia w ramach pakietu eCommerce VAT – możemy obciążyć Cię dodatkowo wykazaną kwotą.
Dodatkowo, jesteśmy zobowiązani do archiwizacji odpowiednich danych dotyczących wszystkich transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C). W szczególności tych, za które będziemy rozliczać VAT. Jesteśmy też zobowiązani do przekazywania tych danych na żądanie organów podatkowych.
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodaliśmy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
Od dzisiaj w zakładce Rozliczenia z Allegro, a od 1 sierpnia także na fakturach za lipiec, będziemy dodawać nowe pozycje, które nie podlegają podatkowi VAT. Będą one związane z:
- pakietem eCommerce VAT – dotyczy on sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską, którzy wysyłają towary z terytorium Unii Europejskiej
oraz
- rozliczeniami z tytułu rekompensat z Programu Ochrony Kupujących.
Jeśli dodamy powyższe pozycje do Twoich rozliczeń z Allegro to znajdziesz je też na swojej fakturze za nasze usługi. Na fakturze znajdziesz więc dotychczasową pozycję obejmującą naszą usługę kompleksową, która podlega VAT (rozliczenia z tytułu prowizji od sprzedaży, opłat za wyróżnienie, itp.) oraz nowe pozycje, które nazywamy rozliczeniami poza VAT.
Rozliczeń poza VAT nie będziemy pokazywać na fakturach korygujących.
Wszystkie Twoje wpłaty rozłożymy proporcjonalnie na rozliczenia za usługę kompleksową oraz na rozliczenia poza VAT.
Jeśli na koniec miesiąca na swoim koncie Allegro będziesz mieć nadpłatę, potraktujemy ją w nowym miesiącu jako zaliczkę na poczet usługi kompleksowej. Z takiej zaliczki w pierwszej kolejności pobierzemy należności za tę usługę (obejmujące na przykład prowizje od sprzedaży).
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
Będziemy anulować nieopłacone zakupy
Jeśli Twój klient kliknie [kupuję i płacę] lub wygra licytację, ma określony czas na opłacenie zakupów:
- 30 dni dla licytacji
- 7 dni dla pozostałych ofert.
Po tym czasie automatycznie anulujemy zamówienie. Dotychczas Twój klient miał 60 dni na opłacenie zakupów.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Zobacz zmiany w regulaminach
Kliknij na link do pliku PDF i zobacz, co zmieniliśmy w regulaminach 1 lipca 2021. Dodane fragmenty zaznaczyliśmy na niebiesko, a usunięte przekreśliliśmy.