Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Wprowadziliśmy zmiany i nowości zapowiedziane na dzisiaj:
- Zmieniliśmy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
- Skróciliśmy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzyliśmy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Zmieniliśmy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
Od kiedy: 24 maja 2021
Paczkę traktujemy jako nadaną w momencie, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Zasadę tę stosujemy także dla przesyłek, dla których zamawiasz podjazd kuriera. Od dziś dotyczy ona również paczek, które nadajesz w:
- Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
- punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).
Paczkę trzeba umieścić w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki. Gdy paczka będzie zeskanowana w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki, Twoja deklaracja zostanie spełniona. Jeśli dostarczysz paczkę do Paczkomatu lub punktu odbioru w zadeklarowanym czasie wysyłki, ale zostanie ona zeskanowana już po upływie tego czasu – Twoja deklaracja nie zostanie spełniona.
Przykłady
Kupujący składa i opłaca zamówienie w poniedziałek o 10:00. Deklarowany czas wysyłki: 24 godziny. Czas na nadanie przesyłki: wtorek (kolejny dzień roboczy) do 23:59. Godzina graniczna InPost dla strefy, w której sprzedający nadaje przesyłki: 16:00.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie w poniedziałek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę następnego dnia, we wtorek po godzinie 16:00. Sprzedający nadał paczkę zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie we wtorek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę kolejnego dnia, w środę po godzinie 16:00. Sprzedający nie nadał paczki zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
Co to oznacza dla Twoich klientów
Dzięki tej zmianie zobaczą dokładniejszy czas dostawy zamówień.
Kupujący śledzi status przesyłki w zakładce Moje zakupy. Obecnie paczka uzyskuje status W drodze już w momencie, gdy umieszczasz ją w Paczkomacie lub zanosisz do punktu odbioru. Od 24 maja taka paczka będzie mieć status W przygotowaniu. Ten status nie oznacza jeszcze, że paczka została nadana. Nadanie paczki potwierdzi dopiero status W drodze, który wyświetlimy, gdy paczka zostanie zeskanowana.
Jak zmiana wpłynie na Twoje wyniki w panelu Jakość mojej sprzedaży
Zmiana wpłynie na miary:
- Od dziś punkty naliczymy, gdy kurier zeskanuje paczkę w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Dotychczas punkty naliczaliśmy gdy paczka była umieszczona w Paczkomacie lub zaniesiona do punktu odbioru w zadeklarowanym czasie wysyłki.
- Dla tej miary punkty naliczamy, gdy klient wystawił Ci ocenę polecam lub status przesyłki w systemie przewoźnika zmienił się na Wysłana. Od dziś w tym drugim przypadku przesyłkę uznamy za wysłaną, gdy kurier zeskanuje paczkę i otrzymamy o tym informację od przewoźnika.
Uwaga! Jeśli zanosisz paczkę na Pocztę, traktujemy ją jako nadaną już w momencie przekazania jej pracownikowi w okienku.
Skróciliśmy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzyliśmy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Od kiedy: 24 maja 2021
Utworzyliśmy nową podkategorię Domki dla dzieci w dziale Dom i ogród (Dom i ogród – Ogród – Architektura ogrodowa – Domki dla dzieci) oraz Higiena osobista w dziale Zdrowie (Zdrowie – Higiena osobista). Przenieśliśmy do nich część ofert z podkategorii: Domki, Artykuły higieniczne i Zdrowie intymne (nazwę tę ostatniej podkategorii zmieniliśmy na Higiena intymna). Dzięki temu szybciej wystawisz oferty, a kupujący łatwiej znajdą to, czego szukają.
Jednocześnie zmieniliśmy na Akcesoria nazwy poniższych podkategorii: Akcesoria szachowe, Akcesoria meblowe, Akcesoria geodezyjne, Akcesoria spawalnicze, Akcesoria do ogrodzeń, Akcesoria ciemniowe, Inne akcesoria w kategorii Elektronika, Akcesoria do płyt, Akcesoria serwerowe, Akcesoria sieciowe, Akcesoria AGD w podkategorii RTV i AGD, Akcesoria pomiarowe, Akcesoria do gramofonów, Akcesoria nierdzewne i serwisowe, Akcesoria odzieżowe, Akcesoria turystyczne, Akcesoria do latarek i lamp, Akcesoria obuwnicze, Akcesoria wędkarskie, Akcesoria hafciarskie, Akcesoria fryzjerskie, Akcesoria kosmetyczne, Akcesoria laboratoryjne.
Powyższe zmiany nie wpłynęły na wysokość prowizji od sprzedaży i inne opłaty.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Zobacz zmiany w regulaminie
Kliknij na link do pliku PDF i zobacz dzisiejszą aktualizację regulaminu. Dodane fragmenty zaznaczyliśmy na niebiesko, a usunięte przekreśliliśmy.