Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Sprawdź zmiany i nowości, które wprowadzimy w serwisie w maju, w czerwcu i w lipcu 2021 roku.
Dla sprzedających
Twoi klienci chętnie kupują w ramach Allegro Smart! i lubią szybką dostawę. Dzięki zmianom, które wprowadzimy, będą mogli skorzystać z kurierskiej metody dostawy w każdej ofercie oznaczonej ikoną usługi. Jednocześnie w przypadku nadań w Paczkomatach i innych punktach odbioru – paczkę będziemy traktować jako nadaną dopiero w momencie, gdy kurier ją zeskanuje.
Uprościmy układ kilkunastu kategorii z akcesoriami.
Zwiększymy wymagania dla uczestników programu Super Sprzedawca.
Zredukujemy liczbę powiadomień o zakupach, które część sprzedających wysyła z zewnętrznych narzędzi do obsługi sprzedaży.
Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT. Zapoznaj się z nim, jeśli masz siedzibę poza Unią Europejską i wysyłasz towary z terytorium Unii Europejskiej
Zwiększymy częstotliwość wypłat do banków spoza Polski.
Sprawdź szczegóły wszystkich zmian dla sprzedających poniżej.
Sprawdź wszystkie zmiany dla sprzedających
Od kiedy: 10 maja
Od kiedy: 24 maja
- Zmienimy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
- Skrócimy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzymy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Od kiedy: 8 czerwca
Od kiedy: 1 lipca
- Super Sprzedawca: wprowadzimy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi
- Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący
- Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT
- W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
- Zwiększymy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podniesiemy bezpieczeństwo transakcji
Dla sprzedających
Zaktualizujemy regulamin Trade Analytics i programu logotypowego
Od kiedy: 10 maja 2021
Regulamin Trade Analytics:
- Uporządkujemy zasady udostępniania informacji innymi użytkownikom.
- Dodamy zasady wprowadzania zmian w regulaminie.
- Zmienimy właściciela serwisu Trade Analytics ze spółki Trade Analytics Instytut Badań E–Commerce sp. z o.o. na Allegro.pl.
Regulamin programu logotypowego:
- Dodamy zapis o tym, że logo nie może zawierać informacji o oficjalnym charakterze sprzedaży. Gdy na przykład prowadzisz oficjalny sklep lub jesteś autoryzowanym dystrybutorem danej marki – Twoje logo nie powinno na to wskazywać.
- Zastąpimy określenie logotyp określeniem logo.
Zmienimy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru
Od kiedy: 24 maja 2021
Paczkę będziemy traktować jako nadaną w momencie, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Już teraz zasadę tę stosujemy dla przesyłek, dla których zamawiasz podjazd kuriera. Od 24 maja będzie ona dotyczyć również paczek, które nadajesz w:
- Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
- punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).
Paczkę trzeba będzie umieścić w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki. Gdy paczka będzie zeskanowana w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki, Twoja deklaracja zostanie spełniona. Jeśli dostarczysz paczkę do Paczkomatu lub punktu odbioru w zadeklarowanym czasie wysyłki, ale zostanie ona zeskanowana już po upływie tego czasu – Twoja deklaracja nie zostanie spełniona.
Przykłady
Kupujący składa i opłaca zamówienie w poniedziałek o 10:00. Deklarowany czas wysyłki: 24 godziny. Czas na nadanie przesyłki: wtorek (kolejny dzień roboczy) do 23:59. Godzina graniczna InPost dla strefy, w której sprzedający nadaje przesyłki: 16:00.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie w poniedziałek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę następnego dnia, we wtorek po godzinie 16:00. Sprzedający nadał paczkę zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
- Sprzedający umieszcza paczkę w Paczkomacie we wtorek o 18:00. Kurier odbiera i skanuje paczkę kolejnego dnia, w środę po godzinie 16:00. Sprzedający nie nadał paczki zgodnie ze swoją deklaracją czasu wysyłki.
Co to oznacza dla Twoich klientów
Dzięki tej zmianie zobaczą dokładniejszy czas dostawy zamówień.
Kupujący śledzi status przesyłki w zakładce Moje zakupy. Obecnie paczka uzyskuje status W drodze już w momencie, gdy umieszczasz ją w Paczkomacie lub zanosisz do punktu odbioru. Od 24 maja taka paczka będzie mieć status W przygotowaniu. Ten status nie oznacza jeszcze, że paczka została nadana. Nadanie paczki potwierdzi dopiero status W drodze, który wyświetlimy, gdy paczka zostanie zeskanowana.
Jak zmiana wpłynie na Twoje wyniki w panelu Jakość mojej sprzedaży
Zmiana wpłynie na miary:
- Od 24 maja punkty naliczymy, gdy kurier zeskanuje paczkę w zadeklarowanym przez Ciebie czasie wysyłki i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Obecnie punkty naliczamy, gdy w zadeklarowanym czasie wysyłki umieścisz paczkę w Paczkomacie lub zaniesiesz ją do punktu odbioru.
- Dla tej miary punkty naliczamy, gdy klient wystawił Ci ocenę polecam lub status przesyłki w systemie przewoźnika zmienił się na Wysłana. Od 24 maja w tym drugim przypadku przesyłkę uznamy za wysłaną, gdy kurier zeskanuje paczkę i otrzymamy o tym informację od przewoźnika.
Uwaga! Jeśli zanosisz paczkę na Pocztę, traktujemy ją jako nadaną już w momencie przekazania jej pracownikowi w okienku.
Skrócimy nazwy niektórych podkategorii z akcesoriami i utworzymy nowe podkategorie: Domki dla dzieci oraz Higiena osobista
Od kiedy: 24 maja 2021
Utworzymy nową podkategorię Domki dla dzieci w dziale Dom i ogród (Dom i ogród – Ogród – Architektura ogrodowa – Domki dla dzieci) oraz Higiena osobista w dziale Zdrowie (Zdrowie – Higiena osobista). Przeniesiemy do nich oferty z obecnych podkategorii: Domki, Artykuły higieniczne i Zdrowie intymne. Dzięki temu szybciej wystawisz oferty, a kupujący łatwiej znajdą to, czego szukają.
Jednocześnie zmienimy na Akcesoria nazwy poniższych podkategorii: Akcesoria szachowe, Akcesoria meblowe, Akcesoria geodezyjne, Akcesoria spawalnicze, Akcesoria do ogrodzeń, Akcesoria ciemniowe, Inne akcesoria w kategorii Elektronika, Akcesoria do płyt, Akcesoria serwerowe, Akcesoria sieciowe, Akcesoria AGD w podkategorii RTV i AGD, Akcesoria pomiarowe, Akcesoria do gramofonów, Akcesoria nierdzewne i serwisowe, Akcesoria odzieżowe, Akcesoria turystyczne, Akcesoria do latarek i lamp, Akcesoria obuwnicze, Akcesoria wędkarskie, Akcesoria hafciarskie, Akcesoria fryzjerskie, Akcesoria kosmetyczne, Akcesoria laboratoryjne.
Powyższe zmiany nie wpłyną na wysokość prowizji od sprzedaży i inne opłaty.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Masz więcej czasu, aby udostępnić jedną z trzech metod kurierskich w ofertach z oznaczeniem Allegro Smart! Zaczniemy tego wymagać od 8 czerwca
Od kiedy: 8 czerwca 2021
Zależy nam, żeby klienci w ramach Allegro Smart! zawsze mogli skorzystać z wygodnej dostawy kurierem. Zapowiedzieliśmy, że od 6 maja, aby oferta miała oznaczenia Allegro Smart!, będziemy wymagać przynajmniej jednej z poniższych metod dostawy kurierem:
- Allegro Kurier UPS (do 10 kg)
- Allegro Kurier DPD
- Allegro Pocztex Kurier 48.
Przesuwamy wprowadzenie tej zmiany na 8 czerwca. Będzie ona dotyczyła sprzedających z kontem firmowym.
Warto udostępnić te metody już teraz, ponieważ według szacunków kilka milionów klientów w Polsce, którzy robią zakupy w internecie, nie korzysta z automatów paczkowych lub ma do nich utrudniony dostęp. Dzięki tej zmianie, dotrzesz ze swoimi ofertami również do nich i zyskasz możliwość zwiększenia swojej sprzedaży.
8 kwietnia uruchomiliśmy także promocję, która potrwa do 31 sierpnia 2021. Dzięki niej, zapłacisz 1,99 zamiast 3,99 zł brutto za przesyłki kurierskie w ramach Allegro Smart! wybranymi metodami dostawy. Dowiedz się więcej.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Super Sprzedawca: wprowadzimy nowe kryteria dotyczące kontaktu z kupującymi
Od kiedy: 1 lipca 2021
Super Sprzedawca to program dla najlepszych sprzedających na Allegro, dzięki któremu mają oni większe zaufanie kupujących, darmowe Monety do promocji ofert i inne korzyści. Od 1 lipca, aby zostać Super Sprzedawcą, trzeba będzie spełnić nowe warunki:
- 99% odpowiedzi na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin
- 99% odpowiedzi w Dyskusjach w ciągu 24 godzin.
Będziemy brać pod uwagę wyniki z ostatnich 30 dni – tak jak przy większości pozostałych warunków.
Wprowadzimy też limit Monet, które możemy przyznać sprzedającemu w ramach jednej puli po przyjęciu do programu lub przedłużeniu statusu Super Sprzedawcy o kolejne 30 dni. Wyniesie on 100 000.
Czym jest program Super Sprzedawca i jak do niego dołączyć?
Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący
Od kiedy: 1 lipca 2021
Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:
- poinformuje o otrzymaniu wpłaty
- prześle link do śledzenia przesyłki
- poinformuje o poszczególnych etapach doręczenia przesyłki
- poprosi o ocenę transakcji.
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę
Kupującym przeszkadzają zdublowane informacje i duża liczba powiadomień w skrzynkach mejlowych. Dzięki tej zmianie znacznie ograniczymy liczbę takich mejli.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Dostosujemy Allegro do pakietu eCommerce VAT
Od kiedy: 1 lipca 2021
1 lipca Unia Europejska wprowadza pakiet eCommerce VAT. W związku z tym, za część transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C) na platformach elektronicznych, sprzedający spoza Unii Europejskiej będą się rozliczać na nowych zasadach. Podatek VAT z tytułu tych transakcji rozliczać będą platformy, w tym Allegro, a nie sprzedawcy. Oznacza to, że od tych transakcji pobierzemy od sprzedawcy podatek VAT.
Kogo dotyczy ta zmiana
Sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską, którzy wysyłają towary z terytorium Unii Europejskiej.
Będzie ona dotyczyć transakcji realizowanych przez sprzedających z siedzibą poza Unią Europejską i bez stałego miejsca prowadzenia działalności na jej terytorium w rozumieniu regulacji dotyczących VAT, jeśli towar wysyłany jest z Unii Europejskiej.
Co to dla Ciebie oznacza
W przypadku ofert, których dotyczy ta zmiana, upewnij się, że uwzględnisz podatek VAT w cenie i kosztach dostawy.
Jako sprzedający będziesz mieć też obowiązek zagwarantowania, że przekazywane przez Ciebie informacje będą aktualne w momencie sprzedaży. Dotyczy to głównie informacji o Twoim statusie podatkowym (w tym stałego miejsca prowadzenia działalności w Unii Europejskiej), sprzedawanych towarach i ich lokalizacji w momencie sprzedaży. W niektórych przypadkach poprosimy Cię o podanie dodatkowych informacji, w tym – jeśli masz prawo do obniżenia stawki VAT w przypadku wysyłek do Polski. W określonych przypadkach, jeśli podane przez Ciebie informacje będą niepoprawne i wpłyną na rozliczenia w ramach pakietu eCommerce VAT – możemy obciążyć Cię dodatkowo wykazaną kwotą.
Dodatkowo, będziemy zobowiązani do archiwizacji odpowiednich danych dotyczących wszystkich transakcji między przedsiębiorcami a konsumentami (B2C). W szczególności tych, za które będziemy rozliczać VAT. Będziemy też zobowiązani do przekazywania tych danych na żądanie organów podatkowych.
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie są objęte podatkiem VAT
Od kiedy: 1 lipca 2021
W zakładce Rozliczenia z Allegro i na fakturach dodamy nowe pozycje, które nie podlegają podatkowi VAT, między innymi wynikające z pakietu eCommerce VAT.
O szczegółach poinformujemy w ciągu kilku tygodni.
Cel zmiany: dostosowanie Regulaminu do zmiany przepisów prawa (Art. 14. 1 Regulaminu Allegro, litera a).
Zwiększymy częstotliwość wypłat z PayU i Przelewy24 do banków poza Polską oraz podniesiemy bezpieczeństwo transakcji
Od kiedy: 1 lipca 2021
Sprawdź najważniejsze zmiany, które wprowadzimy w regulaminach usług PayU i Przelewy24 na Allegro.
- Umożliwimy Ci częstsze wypłaty kwot od 4 000 zł do banków spoza Polski (z prefiksem innym niż PL):
Obecnie | od 1 lipca |
---|---|
do 100 zł – tylko 1. dnia miesiąca | od 1 lipca bez zmian |
od 100 zł do 10 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca | od 1 lipca od 100 zł do 4 000 zł – 1. i 14. dnia miesiąca |
powyżej 10 000 zł – codziennie | od 1 lipca powyżej 4 000 zł – codziennie |
- Od 1 lipca prewencyjne opóźnianie wypłaty środków ze sprzedaży będziemy stosować w podkategorii Smartfony i telefony komórkowe, a nie tak jak obecnie – w całej kategorii Telefony i akcesoria. Ewentualne opóźnianie wypłat stosujemy dla bezpieczeństwa transakcji. Dotyczy ono sprzedających na kontach firmowych, których transakcje obarczone są ryzykiem wystąpienia klientów o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.
- Uwzględnimy w zapisach możliwość blokady wypłaty środków w sytuacji podejrzenia naruszenia prawa.
- Dostosujemy zapisy do pakietu eCommerce VAT.
- Wprowadzimy zapisy dotyczące usługi fulfillment, którą uruchomimy jeszcze w tym roku.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników, zapobieganie nadużyciom oraz dostosowanie regulaminu do zmiany przepisów prawa (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d, g oraz a).
Dla kupujących
Allegro Pay: zakupy spłacisz kartą
Od kiedy: 10 maja 2021
Sprawdź nowości:
- Wprowadzimy zapisy, dzięki którym zakupy z Allegro Pay spłacisz także kartą płatniczą. Ta opcja będzie dostępna tylko przy terminowej płatności. Podczas spłaty umożliwimy Ci też zapisanie karty na koncie Allegro.
- Rozszerzymy zakres danych, z których możemy skorzystać podczas aktywacji Allegro Pay. Dotyczy to danych od operatorów płatności i dostawców usług informacji o rachunku. Będziemy z nich korzystać tylko wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę. Dzięki nim będziemy mogli między innymi przyznać Ci większe środki na zakupy.
Inne zmiany dla kupujących
Od kiedy: 10 maja 2021
Łatwiej dostaniesz zwrot pieniędzy za zakupy częściowo opłacone Monetami lub kartą podarunkową
Jeśli zwracasz sprzedającemu zakupy częściowo opłacone kuponem zniżkowym, nie trzeba będzie pisać do nas w sprawie zwrotu wartości kuponu.
Uwzględnimy też w regulaminie, że gdy płatność z wykorzystaniem kuponu zostanie anulowana – zwracamy Ci kupon.
Zaktualizujemy regulamin programu Allegro Polecam
Dodamy informację o tym, że pytania, uwagi i nieprawidłowości możesz zgłaszać przez stronę kontaktową.
Zobacz zmiany w regulaminach
Kliknij na link do pliku PDF i zobacz aktualizacje regulaminów, wynikające z powyższych zmian, które wprowadzimy 10 i 24 maja, 8 czerwca oraz 1 lipca 2021. Dodane fragmenty zaznaczyliśmy na niebiesko, a usunięte przekreśliliśmy.
Pełne teksty regulaminów po zmianach, które wprowadzimy do 24 maja 2021, znajdziesz w tym pliku PDF.
Dodatkowo, 1 maja 2021 dla metod dostawy Allegro Kurier DPD oraz Allegro Kurier DPD pobranie uwzględnimy w regulaminie zmiany firmy DPD: zmienimy wymiary standardowej paczki oraz opłaty za paczki o wadze powyżej 31,5 kg. Zapowiedzieliśmy to tutaj.