Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Informacje o tym, co się dzieje z Twoją przesyłką, znajdziesz w kilku miejscach. Aby odebrać przesyłkę z punktu, wystarczy Ci kod odbioru.
Gdzie sprawdzisz status przesyłki
- w mejlu, wiadomości SMS i powiadomieniach z aplikacji Allegro
- w zakładce Moje zakupy, gdy klikniesz w szczegóły zakupu:
- jeżeli przesyłka jest w drodze – na samej górze znajdziesz informacje o jej obecnym statusie
- jeżeli przesyłka została już odebrana – kliknij [rozwiń szczegóły dostawy].
Kiedy dostaniesz kod odbioru
Gdy przesyłka trafi do punktu, kod odbioru dostaniesz:
- w mejlu
- w smsie
- w powiadomieniu w serwisie – na komputerze
- w powiadomieniu z aplikacji Allegro – jeśli z niej korzystasz
- w sekcji Kod odbioru w szczegółach zamówienia w zakładce Moje zakupy.
Jak odebrać przesyłkę z Allegro One Punkt
Gdy już masz kod odbioru – idź do punktu, podaj pracownikowi kod i odbierz przesyłkę.
Jak odebrać przesyłkę z Allegro One Box
Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- bezpośrednio w zielonym automacie
- zdalnie przez naszą aplikację.
Jak przekazać kod innej osobie
Możesz udostępnić kod odbioru przesyłki Allegro One Box oraz Allegro One Punkt za pomocą naszej aplikacji mobilnej.
- Przejdź z zakładki Moje zakupy lub Moje przesyłki do szczegółów zakupu i kliknij [udostępnij kod odbioru].
- Wybierz aplikację do udostępnienia swojego kod odbioru (np. SMS).
- Przeniesiemy Cię do wybranej aplikacji i automatycznie dodamy w niej treść wiadomości z informacją o kodzie odbioru oraz adresie automatu paczkowego lub punktu odbioru.
Jeśli odbierasz przesyłkę zdalnie przez aplikację Allegro, możesz skorzystać z głosowego kierowania do skrytki Allegro One Box. Wystarczy, że włączysz asystenta głosowego w swoim telefonie, czyli TalkBack na Androidzie lub VoiceOver na iOS. Rozwiń Szczegóły zakupu i kliknij [otwórz skrytkę zdalnie].
Jeżeli wybrany Allegro One Punkt czy Allegro One Box jest przepełniony, przekierujemy Twoją przesyłkę do innego punktu Allegro One, automatu paczkowego lub na Twój adres.
Jak wygodnie odebrać kolejną przesyłkę
Gdy odbierzesz pierwszą przesyłkę, a w tym samym automacie czeka na Ciebie kolejna, możesz odebrać ją w wygodny sposób – za pomocą aplikacji lub bezpośrednio na ekranie automatu paczkowego.
Jak odebrać przesyłkę bezpośrednio w automacie
- Na ekranie głównym kliknij [odbieram].
- Wpisz swój numer telefonu.
- Wpisz kod odbioru przesyłki.
- Wyjmij przesyłkę ze skrytki i zamknij drzwiczki.
- Kliknij [mam już przesyłkę].
Możesz też zeskanować kod QR z naszej aplikacji – wtedy od razu otworzy się skrytka z przesyłką.
W zakładce Moje zakupy przy zamówieniu, które chcesz odebrać:
- kliknij [pokaż kod odbioru] – zobaczysz wtedy kod QR, który możesz zeskanować na ekranie automatu albo kliknij [otwórz skrytkę szybciej bez kodu] lub
- rozwiń Szczegóły zakupu i kliknij [otwórz skrytkę zdalnie].
Jak zmienić skrytkę, z której odbierzesz przesyłkę
Gdy korzystasz z metody dostawy Allegro One Box, możesz określić, czy chcesz odebrać przesyłkę ze skrytki położonej wyżej, czy niżej. Aby to zrobić:
- W zakładce Moje zakupy przy wybranym zakupie kliknij [szczegóły zakupu].
- Przejdź do sekcji Wybierz skrytkę i kliknij Zmień.
Określ, z których skrytek chcesz odebrać przesyłkę. Kliknij:
- [wolę wyżej] – gdy chcesz odebrać przesyłkę ze skrytki w górnej części automatu paczkowego
- [wolę niżej] – gdy chcesz odebrać przesyłkę ze skrytki w dolnej części automatu paczkowego.
- Kliknij [zapisz dla tej przesyłki]. Możesz wybrać też opcję [zapisz dla każdej przesyłki]. Swój wybór dla wszystkich przesyłek możesz zmienić w dowolnym momencie na stronie Allegro One w sekcji UstawiONE.
- Daj nam znać, dlaczego wybierasz daną opcję. Kliknij [z wygody] lub [z potrzeby] – w zależności od powodu swojej decyzji.
- Kliknij [wszystko jasne]. Gotowe!
Ile masz czasu na odebranie przesyłki
Przesyłka będzie na Ciebie czekać przez 2 dni robocze. Przypomnimy Ci o niej następnego dnia.
Jeśli nie odbierzesz przesyłki w terminie, zwrócimy ją do sprzedającego. Jednocześnie zmienimy status tej przesyłki w szczegółach zakupu na Odesłano nadawcy – wyślemy Ci też mejla i powiadomienie lub SMS.
Najczęściej zadawane pytania
Najpierw sprawdź jeszcze raz, czy podajesz prawidłowy kod odbioru. Znajdziesz go w szczegółach zamówienia w zakładce Moje zakupy. Jeśli to nie pomoże – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem automatu paczkowego lub skontaktuj się z nami.
Powiadomienie o odbiorze przesyłki dostaniesz również mejlem i w aplikacji. Kod odbioru znajdziesz też w szczegółach zamówienia w zakładce Moje zakupy.
Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w tym artykule.
Jeśli zauważysz uszkodzenia już w punkcie:
nie przyjmuj przesyłki – wróci wtedy do sprzedającego
lub
- przyjmij przesyłkę, spisz z pracownikiem punktu protokół szkody i złóż reklamację.
Jeśli zauważysz uszkodzenia przy automacie – użyj przycisku pod tym artykułem i skontaktuj się z nami.
Jeśli zauważysz uszkodzenia dopiero po odbiorze – złóż reklamację przez naszą stronę kontaktową. Sprawdź, jak to zrobić.
Powodów może być kilka:
- masz wyłączoną lokalizację na swoim urządzeniu
- jesteś przy niewłaściwym Allegro One Box – możesz porównać jego wygląd ze zdjęciem w aplikacji
- nie jesteś wystarczająco blisko Allegro One Box.
Jeśli nadal nie możesz otworzyć skrytki przez aplikację – wpisz kod odbioru na ekranie automatu lub zeskanuj kod QR.
Jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub skontaktuj się z nami.
Otworzymy ją dla Ciebie ponownie. Skontaktuj się z nami.
Jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub skontaktuj się z nami.
Jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub skontaktuj się z nami.
Jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub skontaktuj się z nami.
Zawiadom policję i jeśli jesteś przy automacie – zadzwoń pod numer, który znajdziesz bezpośrednio pod ekranem lub skontaktuj się z nami.
Nie, możesz otworzyć swoją skrytkę zdalnie za pomocą aplikacji Allegro. Na ekranie zobaczysz przypisany do Ciebie kolor, na który podświetli się pasek LED nad odpowiednią kolumną automatu paczkowego. Używamy aż sześciu różnych kolorów światła – dzięki temu zawsze wiesz, w której z otwartych skrytek jest Twoja przesyłka.