Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Jeśli chcesz wiedzieć, co o sprzedającym sądzą jego dotychczasowi klienci – otwórz dowolną ofertę sprzedającego. Pod tytułem oferty, obok loginu sprzedającego, znajdziesz informację, ile osób poleca zakupy u niego.
Gdy klikniesz procent poleceń, zobaczysz sekcję O sprzedającym, gdzie wyświetlamy więcej informacji. Znajdziesz tu liczbę pozytywnych i negatywnych ocen z ostatnich 12 miesięcy oraz średnie oceny poszczególnych obszarów w pięciogwiazdkowej skali:
- Zgodność z opisem
- Obsługa klienta.
Gdy klikniesz wszystkie oceny i komentarze, zobaczysz więcej szczegółów.
Sprawdzisz między innymi liczbę usuniętych ocen oraz listę wszystkich ocen wraz z komentarzami.
Dlaczego warto sprawdzać opinię o sprzedającym
Wśród komentarzy innych klientów możesz znaleźć przydatne informacje o sprzedającym. Możesz dowiedzieć się między innymi:
- czy łatwo się z nim skontaktować
- czy sprzedaje towar dobrej jakości
- czy szybko go wysyła
- czy starannie go pakuje.
Gdy już zrobisz zakupy, podziel się swoimi wrażeniami. Pomożesz w ten sposób innym klientom, którzy zastanawiają się nad zakupami u danego sprzedającego. Dowiedz się, jak wystawić ocenę sprzedającemu.
Jak liczymy oceny
Średnią ocen wyliczamy z ostatnich 12 miesięcy i aktualizujemy po wystawieniu każdej oceny.
Procent poleceń liczymy według wzoru:
Procent poleceń = (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy / (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy + liczba unikalnych Nie polecam z ostatnich 12 miesięcy)) x 100
Zarówno średnią ocen, jak i procent poleceń zaokrąglamy do pierwszego miejsca po przecinku.
Jakie oceny uwzględniamy w statystykach sprzedającego
Na liście ocen możesz sprawdzić wszystkie oceny, które kupujący wystawili sprzedającemu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Niektórych z nich nie wliczamy jednak do średniej ocen i procenta poleceń. Przy tych ocenach zobaczysz informację: Ta ocena nie liczy się do średniej oraz ikonę znaku zapytania. Gdy najedziesz na nią kursorem, dowiesz się, dlaczego tej oceny nie uwzględniamy w statystykach.
Możemy jej nie uwzględniać w statystykach z czterech powodów.
- Kupujący ocenił już inny zakup u tego sprzedawcy, dokonany w krótkim odstępie czasu – do statystyk sprzedającego możemy wliczyć kilka ocen od tego samego kupującego, pod warunkiem że oceny wystawił do zakupów, między którymi upłynęły co najmniej 3 dni. Ma to na celu ograniczenie nadużyć.
- Ocena ma związek wyłącznie z przewidywanym przez Allegro czasem dostawy (sprzedający wysłał przesyłkę w deklarowanym przez siebie terminie), który kupujący widział w ofercie i jasno wynika to z komentarza, który kupujący dodał do tej oceny.
- Ocena ma związek wyłącznie z problemami technicznymi lub działaniami Allegro, które nie są zależne od sprzedającego i jasno wynika to z komentarza, który kupujący dodał do tej oceny.
Ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika i:
- do tej oceny kupujący dołączył komentarz i jasno z niego wynika, że przyznana ocena ma związek wyłącznie z opóźnioną dostawą oraz
zamówienie, którego dotyczy ocena:
- sprzedający przygotował zgodnie z deklaracją, ale przewoźnik nie odebrał go w terminie lub
- sprzedający nadał zgodnie z deklaracją, ale przewoźnik nie dostarczył go w określonym czasie przewozu.
Do średniej ocen i procenta poleceń nie wliczamy również ocen, które zostały usunięte – zarówno przez nas, jak i samodzielnie przez kupujących.
Dodatkowe informacje
- Oceny sprzedaży mogą wystawić wyłącznie zarejestrowani kupujący, którzy zrobili zakupy u sprzedającego, którego oceniają. Kupujący, którzy zrobią zakupy bez rejestracji, nie ocenią zakupów u sprzedającego.
- Kupujący nie mogą ocenić zakupów, które anulowali.
- Sprzedający nie może samodzielnie usunąć oceny wystawionej przez kupującego. Może jednak poprosić kupującego o jej zmianę lub usunięcie. Dotyczy to zarówno ocen Nie polecam, jak i Polecam. Może to zrobić w ciągu 90 dni od zakupu.
- Gdy minie 90 dni od zakupu, kupujący może się z nami skontaktować i poprosić o usunięcie oceny wystawionej sprzedającemu.
- O usunięcie lub zmianę tej samej oceny sprzedający może poprosić tylko raz. Jednak gdy kupujący zmieni ocenę lub usunie ocenę i wystawi nową – traktujemy ją jako kolejną nową ocenę. Dlatego sprzedający może ponownie poprosić o jej zmianę lub usunięcie.
- Gdy kupujący usunie ocenę, może wystawić nową, o ile nie minęło 90 dni od zakupu.
- Gdy kupujący zmieni ocenę lub usunie ocenę i wystawi nową – traktujemy ją jako kolejną nową ocenę. Dlatego każdą nową unikalną ocenę (wystawioną nie wcześniej niż 7 dni od wystawienia wcześniejszej oceny temu samemu sprzedającemu) uwzględniamy w procencie poleceń i średniej ocenie sprzedającego – liczymy ją od dnia wystawienia (w przypadku, gdy kupujący usunął ocenę i wystawił nową) lub edycji (w przypadku, gdy kupujący zmienił ocenę).