Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Trafność to domyślne sortowanie list ofert.
W sortowaniu po trafności staramy się jak najlepiej dopasować kolejność ofert na liście do tego, czego szukasz. Oznacza to, że dla dwóch bardzo podobnych zapytań o produkt – na przykład „iphone 11” i i „ihpone”, możesz zobaczyć inną kolejność ofert na liście.
Wpływa na to kilka czynników:
- zapytanie, jakie definiujesz, gdy szukasz przedmiotu – na przykład wyszukujesz daną frazę w wyszukiwarce, zaznaczasz filtry, wybierasz kategorie
- dopasowanie tytułu oferty do frazy wyszukiwania
- to, jak zachowywali się na listach ofert inni użytkownicy, na przykład jakich ofert szukali, oferty jakie oglądali, oferty które kupili itp.
Co bierzemy pod uwagę w sortowaniu po trafności
Gdy sortujemy oferty w ten sposób, bierzemy pod uwagę wiele czynników. Możemy je podzielić na:
Dane o ofercie:
- czy pierwsze zdjęcie w ofercie spełnia nasze standardy
- czy sprzedający wypełnił parametry, które jednoznacznie określają cechy produktu – na przykład jego kolor
- czy sprzedający wypełnił parametry obowiązkowe
- czy sprzedający wystawił ofertę w odpowiedniej kategorii – na przykład etui do telefonu w kategorii Etui i pokrowce (dopasowanie kategorii do frazy wyszukiwania)
- czy oferta jest częścią oferty wielowariantowej – jeśli tak, na liście wyświetlimy tę ofertę, która jest najlepiej dopasowana do Twojego zapytania w wyszukiwarce oraz kategorii, którą przeglądasz
- liczba wyświetleń oferty – ile razy kupujący wyświetlili ofertę w różnych przedziałach czasu
- liczba dodań/usunięć do koszyka – ile razy dana oferta była dodana/usunięta do koszyka w różnych przedziałach czasu
- liczba zakupów w ofercie – liczba wszystkich zakupów/licytacji w ofercie w różnych przedziałach czasu
- liczba dodań/usunięć do Obserwowanych – ile razy dana oferta została dodana/usunięta do Obserwowanych
- cena
- czy oferta jest bezterminowa
- stan oferowanego przedmiotu
- czy oferta zawiera wyłącznie opcję kup teraz
- czy oferta ma przewidywany czas dostawy następnego dnia roboczego – przewidywany czas dostawy może się zmieniać w zależności od godziny, dlatego oferta może na przykład rano wyświetlać się wyżej niż po południu
- czy oferta ma oznaczenie Gwarancja najniższej ceny.
Pozycja oferty na liście przy sortowaniu według trafności nie jest stała i może zmieniać się w zależności od pory dnia.
Na chwilę obecną w sortowaniu według trafności nie bierzemy pod uwagę dostawy tego samego dnia (Allegro One Kurier i Kurier Pick-Pack).
Dane o sprzedającym:
- liczba pozytywnych i negatywnych ocen wystawionych przez kupujących
- średnia ocena kosztów dostawy
- średnia ocena zgodności przedmiotu z opisem
- średnia ocena jakości obsługi kupującego
- czy sprzedający uzupełnia numery przesyłek w terminie, który podał w polu Czas wysyłki, w formularzu wystawiania oferty
- czas odpowiedzi na wiadomości klientów
- czy sprzedający spełnia wymagania programu Super Sprzedawca
- czy sprzedający narusza Regulamin Allegro, a w szczególności:
- zasady określone w Załączniku 1 – na przykład wystawia w swoich ofertach towary zakazane (podróbki, kryptowaluty itd.)
- ostrzeżenia związane z naruszeniami:
- art. 13.3 Regulaminu Allegro – na przykład wykorzystuje dane kupujących, aby promować swoją działalność poza Allegro
- art. 1 pkt. 4 Załącznika 2 – na przykład zamieszcza warunki gwarancji w opisie oferty, a nie w zakładce Gwarancja
- art.1 pkt. 7 Załącznika 2 – na przykład w treści oferty zamieszcza reklamy, treści promocyjne, ogłoszeniowe i inne elementy, które ułatwiają zakupy poza Allegro.
Zaangażowanie kupujących – liczymy dla każdej oferty. Takie zaangażowanie to wszystkie informacje, które mówią o tym, czy dana oferta była interesująca – na przykład jak często oferta pojawiła się na liście ofert na zapytanie użytkowników, to ile razy ją wyświetlili, ile razy kupili. Zaangażowanie kupujących mierzymy w różnych przedziałach czasu.
Od czego zależy pozycja oferty na liście
W sortowaniu według trafności pozycja oferty na liście może się zmieniać w czasie. Wpływają na to różne czynniki, na przykład:
- zaangażowanie kupujących – istotne jest to, jak zainteresowanie daną ofertą zmienia się w czasie
- przewidywany czas dostawy następnego dnia roboczego.
Wszystkie czynniki opisaliśmy w tym artykule. W sortowaniu według trafności bierzemy pod uwagę każdy z nich.