Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Czas na rozpatrzenie reklamacji
Sprzedający ma 14 dni od momentu otrzymania Twojej reklamacji, aby na nią odpowiedzieć. Jeśli nie zrobi tego w wyznaczonym czasie, przyjmuje się, że uznaje on Twoją reklamację za zasadną.
Odesłanie towaru do sprzedającego
Zgodnie z przepisami[1] konsument powinien udostępnić sprzedawcy towar do naprawy lub wymiany. Nie oznacza to, że musi go odesłać! Sprzedający jest zobowiązany odebrać towar od kupującego na własny koszt.
Jesli zdecydujesz się samodzielnie odesłać sprzedającemu towar do naprawy lub wymiany, masz obowiązek odpowiednio go zabezpieczyć. Z reguły nie oznacza to konieczności odesłania go w oryginalnym opakowaniu. Nie masz również obowiązku dołączania do przesyłki paragonu.
[1] Art. 43d ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta – konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
Sprzedaż konsumencka (zakup konsumenta od przedsiębiorcy) do 31 grudnia 2022 roku
W sytuacji, gdy otrzymany przez Ciebie przedmiot posiada wadę i ujawni się ona w ciągu 2 lat od jego otrzymania, masz prawo do reklamacji w ramach rękojmi i żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy przedmiot na wolny od wad lub tę wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). W ciągu 12 miesięcy od dostarczenia towaru to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z Twojej winy.
Kiedy sprzedający akceptuje Twoje roszczenia, ma obowiązek pokrycia wszelkich kosztów, które poniosłeś (czyli również kosztów przesyłki). Gdy jednak je odrzuci, powinien odesłać Ci towar. Możesz wtedy dochodzić swoich racji na drodze sądowej.
Sprzedaż konsumencka (zakup konsumenta od przedsiębiorcy) od 1 stycznia 2023 roku
Gdy dostaniesz towar, który nie jest zgodny z umową, możesz go reklamować. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy.
Istnieje domniemanie, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem 24 miesięcy od chwili dostarczenia towaru, istniał w momencie wydania towaru. To na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że towar nie był niezgodny z umową lub niezgodność z umową powstała z Twojej winy.
Możesz w pierwszej kolejności żądać naprawy lub wymiany towaru. Oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy możesz złożyć dopiero, gdy przedsiębiorca:
- odmawia doprowadzenia towaru do zgodności z umową
- nie doprowadzi towaru do stanu zgodności z umową
- już raz doprowadził towar do stanu zgodnego z umową
- nie jest w stanie doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności
- niezgodność z umową jest na tyle istotna by pominąć naprawę lub wymianę.
Jeżeli doprowadzenie towaru do zgodności z umową, w wybrany przez Ciebie sposób, jest niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów, przedsiębiorca może:
- wymienić towar, gdy żądasz naprawy
- naprawić towar, gdy żądasz wymiany.
Jeśli sprzedający zaakceptuje Twoje roszczenia, ma obowiązek pokrycia wszystkich poniesionych przez Ciebie kosztów (również kosztów przesyłki). Gdy jednak sprzedający odrzuci Twoje roszczenia, powinien odesłać Ci towar. Masz wtedy możliwość dochodzenia swoich racji na drodze sądowej.
Zakup przez jednoosobową działalność gospodarczą
Jeśli kupujesz jako osoba, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, a zakup ten nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego, przedsiębiorca nie może już wyłączyć ani ograniczyć Twojego prawa do reklamowania towaru z tytułu niezgodności z umową (jest to możliwe w przypadku rękojmi dla zakupów zrobionych do 31 grudnia 2022 roku).
Sprzedaż inna niż konsumencka
W tym przypadku różnice dotyczą głównie obowiązku udowodnienia przyczyn powstawania wady. W razie wątpliwości, to Ty musisz wykazać, że przedmiot był używany zgodnie z przeznaczeniem.
Jeśli masz problem z reklamacją towaru, rozpocznij Dyskusję.