Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościSprzedaż konsumencka (zakup konsumenta od przedsiębiorcy)
W sytuacji, gdy otrzymany przez Ciebie przedmiot posiada wadę i ujawni się ona w ciągu 2 lat od jego otrzymania, masz prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy przedmiot na wolny od wad lub tę wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). W ciągu 12 miesięcy od dostarczenia towaru to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z Twojej winy.
Miejsce i sposób składania reklamacji określa Sprzedający w swoim regulaminie. Zgodnie z prawem, ma on obowiązek ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za zasadną.
Kiedy odsyłasz przedmiot w ramach reklamacji, masz obowiązek odpowiednio go zabezpieczyć. Z reguły nie oznacza to konieczności odesłania go w oryginalnym opakowaniu. Nie masz również obowiązku dołączania do przesyłki paragonu.
Kiedy Sprzedający akceptuje Twoje roszczenia, ma obowiązek pokrycia wszelkich kosztów, które poniosłeś (czyli również kosztów przesyłki). Gdy jednak je odrzuci, powinien odesłać Ci towar. Masz wtedy możliwość dochodzenia swoich racji na drodze sądowej.
Sprzedaż inna niż konsumencka
W tym przypadku różnice dotyczą głównie obowiązku udowodnienia przyczyn powstawania wady. W razie wątpliwości, to Ty musisz wykazać, że przedmiot był używany zgodnie z przeznaczeniem.
Jeśli masz problem z reklamacją towaru, rozpocznij dyskusję.