Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- W jakim czasie mogę odstąpić od umowy bez podania przyczyny?
- Ile mam czasu na odesłanie towaru?
- Czy możliwość reklamacji wadliwego towaru dotyczy wszystkich typów transakcji (licytacji i kup teraz)?
- Czy Sprzedający ma obowiązek udzielenia gwarancji na sprzedany towar?
- Czy mogę odstąpić od umowy tylko w przypadku nowych przedmiotów?
- Czy Sprzedający może zastrzec na stronie przedmiotu, że nie przyjmuje zwrotów?
- Czy muszę odesłać towar oryginalnie zapakowany?
- Czy muszę informować na piśmie, że chce odstąpić od umowy i zwrócić towar?
- Czy muszę dołączyć paragon do odsyłanego towaru?
- Czy Sprzedający może pobrać za zwrot towaru ustaloną przez siebie kwotę?
- Kto pokrywa koszty wysyłki w przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towaru?
- Kto pokrywa koszty wysyłki w przypadku reklamacji towaru?
- Co zrobić, gdy Sprzedający nie oddał pieniędzy za zwrócony przedmiot?
W jakim czasie mogę odstąpić od umowy bez podania przyczyny?
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć do sprzedającego w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotu.
Ile mam czasu na odesłanie towaru?
Przedmiot odeślij maksymalnie w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Czy możliwość reklamacji wadliwego towaru dotyczy wszystkich typów transakcji (licytacji i kup teraz)?
Tak. Nie możesz jednak zareklamować towaru na podstawie określonej wady, jeśli została ona ujawniona w opisie transakcji.
Czy Sprzedający ma obowiązek udzielenia gwarancji na sprzedany towar?
Nie. Gwarancja nie jest obowiązkowa - Sprzedający udziela jej dobrowolnie, a jej warunki są ściśle określane przez gwaranta.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich praw wynikających z rękojmi.
Dowiedz się więcej na temat gwarancji.
Czy mogę odstąpić od umowy tylko w przypadku nowych przedmiotów?
Nie tylko. Możliwość odstąpienia od umowy przysługuje Ci (konsumentowi) także w przypadku towarów używanych, powystawowych, poprezentacyjnych, przecenionych i objętych promocją.
Czy Sprzedający może zastrzec na stronie przedmiotu, że nie przyjmuje zwrotów?
Nie. Taka informacja może naruszać obowiązujące prawo.
Czy muszę odesłać towar oryginalnie zapakowany?
Nie ma ustawowego obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Przedmiot powinien zostać odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie.
Sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu towaru, jeśli dotyczy to płyt z muzyką i filmami oraz nośników z programami komputerowymi dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Czy muszę informować na piśmie, że chcę odstąpić od umowy i zwrócić towar?
Przepisy nie precyzują formy, w jakiej oświadczenie o odstąpieniu od umowy ma zostać złożone. Warto złożyć ją w formie pisemnej, mailowej.
Czy muszę dołączyć paragon do odsyłanego towaru?
Nie ma takiego obowiązku.
Czy Sprzedający może pobrać za zwrot towaru ustaloną przez siebie kwotę?
Nie. Sprzedający nie może żądać zapłaty za odstąpienie od umowy (tzw. odstępnego). Nawet jeśli taki zapis znajduje się w umowie (na przykład w regulaminie sklepu), jest nieważny.
Kto pokrywa koszty wysyłki w przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towaru?
Koszt odesłania przedmiotu spoczywa na Tobie, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nigdzie nie poinformował o o konieczności poniesienia tych kosztów. Sprzedający powinien natomiast zwrócić środki przy użyciu takiego samego sposobu, w jaki doszło do zapłaty.
Jeśli wybierzesz sposób dostarczenia rzeczy inny, niż najtańszy sposób dostawy dostępny w ofercie, Sprzedający nie ma obowiązku zwracać Ci poniesionych, dodatkowych kosztów.
Kto pokrywa koszty wysyłki w przypadku reklamacji towaru?
Jeśli Sprzedający uzna reklamację wynikającą z rękojmi, pokrywa koszty przesyłki. Jeśli zapłacisz za odesłanie towaru, Sprzedający powinien zwrócić Ci wszystkie poniesione koszty.
Co zrobić, gdy Sprzedający nie oddał pieniędzy za zwrócony przedmiot?
Sprzedający powinien zwrócić Ci środki w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak może się wstrzymać do czasu, aż otrzyma zwracany przedmiot.
Jeśli odeślesz przedmiot a Sprzedający nie zwróci środków, rozpocznij Dyskusję, w której ma 24 godziny na odniesienie się do Twojego zgłoszenia. Jeśli tego nie zrobi, włączymy się do Dyskusji.
Jeśli Dyskusja nie przyniesie skutku, skorzystaj z Programu ochrony Kupujących, w którym możesz odzyskać koszty całej transakcji.