We care about your privacy
By using cookies and related technologies (e.g. pixels, SDK), as well as by processing your personal data (including unique identifiers, browser data), we can better adapt the displayed content to your needs.By giving your consent to the storage of information on your terminal equipment, and to the access and processing of data, including in the sphere of profiling as well as market and statistical analysis, you will easily find exactly what you are searching for and what you need on Allegro. The controller of your personal data will be Allegro or, in certain cases, our partners (10 partners), including "IAB Europe Trusted Partners" (2 partners). Information about the purposes of personal data processing by our partners can be found in their privacy policies.
Store and/or access information on a device. Personalised advertising and content, advertising and content measurement, audience research and services development
. Ensure security, prevent and detect fraud, and fix errors
. Deliver and present advertising and content. Save and communicate privacy choices. Match and combine data from other data sources. Link different devices. Identify devices based on information transmitted automatically.
Your personal data are also processed to make it easier for you to use our web pagesThe purposes of processing are described in detail in the settings under "CHANGE MY CONSENTS" and in the Cookie Policy.Your consent is voluntary and is valid for 12 months. You may withdraw it at any time or renew it in the Cookie settings on the home page. Withdrawal of your consent does not affect the lawfulness of processing performed before the withdrawal.
If you are the owner of a company account and sell Allegro as an entrepreneur , you are covered by special rights as well as special obligations. In contracts concluded in e-commerce, the buyer is the weaker party - he is not able to view the goods before buying, and therefore the provisions protecting him are more restrictive than in the case of ordinary trade.
The scope of consumer protection when shopping online is determined by the following documents:
*
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2000/31/EC z dnia 8 czerwca 2000 roku o niektórych aspektach prawnych usług społeczeństwa informacyjnego (Dyrektywa o handlu elektronicznym) (OJ 2000, No L 178, 1.),
*
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 roku w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady,
*
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
The following national provisions correspond to these documents:
*
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.),
*
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
*
Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
One of the Buyer's most important rights is the right to information. Before concluding a contract, i.e. making a purchase, he should obtain detailed knowledge of the subject, object and terms of the transaction. At the latest when submitting the offer, as an entrepreneur, inform the consumer (in the appropriate tabs: Warranty , Complaint , Returns , About the seller ) about:
*
głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
*
swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
*
adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą;
*
adresie, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w punkcie wyżej;
*
łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości -- sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat -- o obowiązku ich uiszczenia. W razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę, przedsiębiorca ma obowiązek podania łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę -- także łącznych miesięcznych płatności;
*
kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
*
sposobie i terminie zapłaty;
*
sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
*
sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy;
*
kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument. W odniesieniu do umów zawieranych na odległość -- kosztach zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
*
obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2;
*
braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
*
obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad;
*
istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
*
kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
*
czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy -- jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
*
minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy;
*
wysokości i sposobie złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych, które konsument jest zobowiązany spełnić na żądanie przedsiębiorcy;
*
funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony;
*
mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem, o których przedsiębiorca wie lub powinien wiedzieć;
*
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur;
*
jeżeli umowa jest zawierana w imieniu innego przedsiębiorcy, należy podać dane identyfikujące tego przedsiębiorcę;
*
w przypadku aukcji publicznej informacje o przedsiębiorcy mogą być zastąpione informacjami dotyczącymi organizatora aukcji;
*
zgodnie z przepisami UE (rozporządzenie nr 524/2013) sklepy internetowe muszą poinformować konsumentów o możliwości rozwiązywania konfliktów drogą elektroniczną za pomocą [platformy ODR](https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show).
In addition, the trader must ensure that the consumer, when placing the order, explicitly confirms that he knows that the order implies an obligation to pay.
The trader shall clearly indicate, at the latest at the beginning of the order, clear and legible information about delivery restrictions and accepted payment methods.
At the latest when the consumer wishes to be bound by the contract, the trader must obtain the consumer's express consent for any additional payment beyond the agreed remuneration for the main contractual obligations of the trader.
The trader is obliged to inform the consumer about the loss of his right to withdraw from the contract as soon as he consents to the delivery of digital content that is not stored on a tangible medium and obtain permission to provide it.
The Seller is obliged to provide the Buyer with clear, understandable and not misleading information in Polish before concluding the contract, sufficient for the correct and full use of the sold item. In particular, the following should be provided: the type of item, its manufacturer or importer, safety mark and compliance mark required by separate regulations, information about admission to trading in the Republic of Poland and, depending on the type of item, determination of its energy intensity, as well as other data indicated in separate provisions .