Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- Co mogę zrobić, aby moja oferta była wyżej w wynikach wyszukiwania?
- Zmieniłem pierwsze zdjęcie w mojej ofercie i zauważyłem, że zmieniła ona miejsce na liście ofert. Dlaczego?
- Czy tytuł oferty wpływa na trafność?
- Moja oferta ma dużą sprzedaż, a mimo tego jest ona niżej w sortowaniu po trafności, niż inne nowe oferty. Dlaczego?
- Chcę skorzystać z opcji promowania Allegro Ads. Czy i jak wpłynie to na sortowanie po trafności?
- Jak sortowane są oferty wielowariantowe?
Co mogę zrobić, aby moja oferta była wyżej w wynikach wyszukiwania?
Zadbaj o satysfakcję kupującego - o jego pozytywne doświadczenia, które zaczynają się wcześniej, niż zakup w twojej ofercie. Jak to zrobić? Poniżej podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę.
Im czytelniejsza będzie twoja oferta, tym więcej klientów będzie nią zainteresowanych. Im więcej klientów będzie nią zainteresowanych, tym większa będzie jej popularność. W sortowaniu po trafności liczymy zaangażowanie kupującego dla każdej oferty. Dlatego:
- Upewnij się, czy pierwsze zdjęcie w ofercie spełnia nasze wymagania. Produkty na jednolitym tle lepiej prezentują się wśród wyników wyszukiwania.
- Zadbaj także o czytelne zdjęcia w opisie oferty. Zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu. Dzięki temu ułatwisz kupującym zapoznanie się z ofertą.
- Nadaj ofercie dobry tytuł. Kupujący często szukają konkretnego przedmiotu. Postaraj się, aby tytuł w jasny sposób informował, co sprzedajesz w danej ofercie. Nie używaj zbędnych ozdobników, słów typu ‘hit’, ‘promocja’. Im łatwiej kupujący dotrze do twojej oferty i ją wyświetli, tym będzie na niej większy ruch.
- Zadbaj o czytelny opis przedmiotu. Upewnij się, czy jest on zgodny z naszymi zasadami.
Pamiętaj, że ważna jest jakość sprzedającego - zadbaj o to, by kupujący byli zadowoleni i chętnie wracali do zakupów w twoich ofertach. Jak to zrobić?
- Wysyłaj towar zgodny z opisem oferty. Niech opis będzie jasny i czytelny, a zdjęcia nie budzą wątpliwości, co jest przedmiotem sprzedaży.
- Nie opóźniaj czasu wysyłki towaru. Niech kupujący nie czeka na towar dłużej, niż deklarujesz w ofercie. Jeśli np. pojawią się jakieś problemy ze strony przewoźnika, na bieżąco informuj o tym kupującego. Kupujący doceniają takie zaangażowanie ze strony sprzedającego.
- Zadbaj o koszty wysyłki towaru. Udostępnij takie formy, z których kupujący mogą wybrać najlepszą dla siebie. Nie zawyżaj kosztów wysyłki. Na dłuższą metę nie jest to opłacalne. Dodatkowo upewnij się, że masz dobrze skonstruowane cenniki wysyłki - np. tak, by kupujący nie musiał dodatkowo płacić pełnej kwoty za każdą kolejną sztukę towaru w paczce.
- Zapewnij kupującemu bieżącą obsługę. Bądź z nim w kontakcie - tak, aby czuł, że jest dla ciebie ważny. Pamiętaj, że satysfakcja kupującego zaczyna się jeszcze przed zakupem - np. gdy kupujący dopytuje o szczegóły produktu.
- Przestrzegaj zasad Regulaminu Allegro, w szczególności:
- zasad określonych w Załączniku 1, np. wystawia w swoich ofertach towary zakazane (podróbki, kryptowaluty itd.)
- ostrzeżenia związane z naruszeniami:
- art. 13.3 Regulaminu Allegro - np. wykorzystuje dane kupujących, aby promować swoją działalność poza Allegro
- art. 1 pkt.4 Załącznika 2 - np. zamieszcza warunki gwarancji w opisie oferty, a nie w zakładce ‘Gwarancja’
- art. 1 pkt.7 Załącznika 2 - np. w treści oferty zamieszcza reklamy, treści promocyjne, ogłoszeniowe i inne elementy, które ułatwiają zakupy poza Allegro.
Zadbaj o parametry w ofercie. Im więcej ich wypełnisz, tym lepiej. Dlaczego?
- Kupujący coraz częściej zaznaczają parametry w filtrach, gdy szukają danego przedmiotu. Gdy kupujący zawęża sobie wyniki wyszukiwania za pomocą filtrów, a ty nie wypełniłeś parametrów, wówczas twoja oferta nie pojawi się na takiej liście. Jeśli je wypełnisz, zwiększasz szanse na to, że kupujący dotrze do twojej oferty.
- Dodatkowo, dzięki parametrom kupujący łatwiej zapozna się z przedmiotem, który sprzedajesz. Unikniesz nieporozumień, co do szczegółów oferowanego towaru. Szczególnie zadbaj o parametry obowiązkowe. W przypadku koloru staraj się go jak najdokładniej określić - lepiej gdy podasz jedną opisującą go wartość (np. czerwony), a nie wszystkie dostępne.
- Uzupełnij w ofercie parametry obowiązkowe - im więcej ich uzupełnisz w ofercie, tym lepiej.
Zadbaj o to, by wystawić ofertę w odpowiedniej kategorii - np. etui do telefonu w kategorii Etui i pokrowce. Tak, by kupujący miał szansę dotrzeć do twojej oferty. Jeśli masz wątpliwość, skorzystaj z podpowiedzi kategorii na formularzu wystawiania. Unikaj kategorii ‘egzotycznych’ dla twojej oferty, np. nie wystawiaj koszulki z zespołem muzycznym w kategorii płyty kompaktowe. Jeśli zamieścisz ofertę w takiej kategorii, wówczas wyróżni się ona w kontekście innych ofert sąsiadujących na liście, ale tym samym możesz negatywnie wpłynąć na widoczność swojej oferty w sortowaniu po trafności. Warto o tym pamiętać.
Zmieniłem pierwsze zdjęcie w mojej ofercie i zauważyłem, że zmieniła ona miejsce na liście ofert. Dlaczego?
Ponieważ promujemy dobre zdjęcia, które są zgodne z naszymi wymaganiami. Jeśli zmieniłeś pierwsze zdjęcie w ofercie, to może wpłynąć to na jej pozycję na liście ofert. Pamiętaj jednak, że w sortowaniu po trafności bierzemy pod uwagę także inne elementy, niż główne zdjęcie. Dlatego może zdarzyć się tak, że wstawisz lepsze zdjęcie niż dotychczas, a mimo to oferta nie będzie wyżej, lub nawet spadnie - bo np. zmieniła się twoja jakość.
Czy tytuł oferty wpływa na trafność?
Dobry tytuł jest po to, aby wyszukiwarka Allegro znalazła i wyświetliła daną ofertę w wynikach wyszukiwania, a następnie uwzględniła ją w trafności. Dlatego warto zadbać, aby nazwa oferty była czytelna i identyfikowała produkt, który sprzedajesz. Pamiętaj, że w tytule możesz umieszczać wyłącznie informacje, które dotyczą oferowanego towaru (Załącznik nr 2 Regulaminu Allegro). Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Moja oferta ma dużą sprzedaż, a mimo tego jest ona niżej w sortowaniu po trafności, niż inne nowe oferty. Dlaczego?
Lista ofert, którą wyświetlamy zależy od frazy jaką wpisałeś do wyszukiwarki. Dla dwóch bardzo podobnych fraz, np. ‘samsung galaxy s3’ i ‘samsung galaxy’, możesz zobaczyć inną kolejność ofert na liście. Wpływ na to ma liczba ofert, które wyświetlamy - dla bardziej ogólnego zapytania (np. bez zaznaczonych filtrów, wybranej kategorii czy wskazania konkretnego modelu produktu), możesz spodziewać się o wiele większej liczby ofert. Sprawdź jak zmienia się miejsce twojej oferty na liście, w zależności od tego, w jaki sposób dotrzesz do danej listy ofert.
Pamiętaj też, że w sortowaniu po trafności uwzględniamy wiele czynników. Oznacza to, że:
- Liczba sprzedanych sztuk jest tylko jednym z wielu czynników, które wpływają na twoją pozycję na liście ofert. Wyżej mogą pojawić się oferty sprzedawców, którzy:
- Biorą udział w programie Super Sprzedawca,
- Mają lepsze oceny,
- Wypełnili parametry w ofertach,
- Wystawili oferty w kategorii, która jest lepiej dopasowana do zapytania wpisanego przez użytkownika.
Ważne jest to, jak zainteresowanie ofertą zmienia się w czasie.
Chcę skorzystać z opcji promowania Allegro Ads. Czy i jak wpłynie to na sortowanie po trafności?
Wyróżnienie za pomocą Allegro Ads pozwala wygenerować większe zainteresowanie ofertą. Natomiast to, że twoja oferta:
- wzbudza zainteresowanie
- klienci w niej kupują
wpływa pozytywnie na pozycję oferty na liście - gdy użytkownicy sortują po trafności.
Jak sortowane są oferty wielowariantowe?
Jeśli sprzedajesz ofertę wielowariantową, na liście wyświetlimy tę z ofert, która jest najlepiej dopasowana do:
- zapytania Kupującego w wyszukiwarce - zgodnie z wpisaną przez niego frazą i wybranymi filtrami,
- kategorii, którą przegląda Kupujący.